• M. |

    Palun nõu, kuidas arvestada sõiduki ostmise hetkel 10.a. vana sõiduki amortisatsiooni, kui uue sõiduki puhul üldjuhul arvestatakse kasulikuks elueaks 5.a. ehk amortisatsioon seega 20% aastas? Uuena 10.a. tagasi oleks saanud antud sõidukit juba 2x amortiseerida. Kuna sõiduki väärtus on ettevõtte rp sisekorra eeskirjas määratud summast suurem, siis selle järgi peaks sellele ka amortisatsiooni arvestama ja ei saaks seda lihtsalt kulusse kanda. Ei tundu loogiline sellele veel 5.a. amortisatsiooni arvestada (see teeks juba 3x kasulikku eluiga + loomulikult kaasneb sõidukiga remondikulu, mille raames üht-teist vahetama peab). Teisalt küsimus, kui ettevõttel on ostetud seade, millele tootja on määranud kasulikuks elueaks 5.a. (mis on 480 töötundi aastas), arvestama hakati lineaarsel meetodil, aga kuna esimesel aastal kasutati seadet ca 1200 töötundi (mis on pool tootja poolt määratud kasulikku eluiga ehk reaalselt tulnuks amorti arvestada 2,5 aasta eest), siis uue aasta alguses otsustati amorti arvestust muuta masintunni meetodi põhiseks. Kuidas oleks kõige korrektsem kajastada seda esimese aasta kasutust? Kas piisab, kui on akt, mis lubab teistsugust meetodit ja lubab amortisatsiooni korrigeerida käesoleval aastal ja siis lihtsalt sellele aktile viidates arvestada jooksva aasta eest amort nii nagu tegelikult seade kulus?

  • www |

    kõik see on hindamise küsimus teie ettevõttes
    abiks ikka RTJ5

  • Karin |

    Kehtivad RTJ-d leiab siit tabelist rmp.geenius.ee/raamatupidamine/rtj

  • Miina |

    Sul on endal natuke sassis, mis asi see amortisatsioon üldse on.
    See on kallimahinnalise eseme kuluks kandmine osade kaupa tema kasuliku eluea jooksul TEIE firmas.
    Ehk siis tagab tulude ja kulude vastavuse printsiibi rakendamise- ostetud asi toodab tulu ja teda kantakse tema tulu tootmise ajal jupiti kuluks ja nii ei teki olukorda, kus soetamise aastal on suur kahjum ning edaspidi ainult kasu.

    See, kui kaua see auto on olnud juba varem kellegi teise kasutuses ei oma üldse tähtsust. Teie ju ostsite selle auto nüüd ja hakkate seda kasutama oma ettevõtluses arvates, et see sõidab veel ja seega oluline on just tema kuluks kandmine Teie ettevõttes.
    Samuti ei pruugi olla ainuõige tootja poolt määratud kasulik eluiga. Kui ikka teie ettevõte arvab ja saab seadet kasutada kauem, kui tootja ütles siis ka kuluks kandmise periood võib olla oluliselt pikem.

    Põhivara on põhivara just seetõttu, et ta teenib teile tulu pikema aja jooksul ning kasutatakse amortiseerimist ehk osadena kuluks kandmist seepärast, et oleks vastavuses tulud ja kulud ning piirmäärad pannaksegi just seepärast, et ei tekiks mõnel aastal suurt kahjumit vaid asi on sujuv.

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.