• Ingrid |

    Tere,
    olen ennegi KÜ revideerinud, kuid pole enne sellist asja näinud. Majas kokku 100 korterit, kõik saldod kenasti klapivad, kuid sularahakassas käib vilgas tegevus. Maja haldab üks tuntud ettevõte pakkudes siis hooldus- ja haldusteenust. Majaelanikud maksavad kuus 500 euri haldustasu, mis sisaldab siis halduriteenust ja raamatupidamist ning hooldusteenust, mille sisu ei saanud isegi lepingut lugedes aru. Kõik haldus ja hooldusteenuse arved tasutakse sularahas. Sh. igakuiselt kirjutatakse ka arveid välja KÜ-le nii moppide, kummikinnaste, liiva, muru niitmise, lume lükkamise, pesuvahendi ja jne asjade eest ning tasutakse samuti sularahakassa arvelt. Ma KÜ juhatusega rääkisin, siis küsisin kas arved laekuvad ka ühistu postkasti, siis juhatus vastas et neid arveid ei saadeta neile. Ühesõnaga hooldusfirma kirjutab arve, maksab selle sularahas endale välja ning KÜ näeb neid arveid korra aastas kui revideerimiseks dokumendikaust revidendile antakse. See pole ju normaalne, läbipaistev raamatupidamine. KÜ juhatus kinnitas ka seda, et on palunud kogu sularaha arvele viia, kuid haldusfirma väidab et see tasuline teenus. Kuidamoodi tasuline, kui neil KÜ pangakaart olemas? Ühesõnaga minul on küll täielik hämming sellist raamatupidamist vaadata – arvud justkui klapivad, kuid tunne on küll veider sellist toimetamist vaadata. Pole see ka kooskõlas KÜ juhatusega. Kuidas toimida?

  • Kaire. |

    Tean paljusid ühistuid, kus on vastu võetud põhikirjaline otsus, et sularahas ei arveldata. Kõik arved laekuvad panka ja tasutakse pangast, ostusid tehakse pangakaardiga. Kõik raha liikumised on siis selgelt näha. Kui sularaha hoitakse juhatuse käes või haldusfirma kassas, siis ei saa kunagi kindel olla, et see vahepeal kuskil “rändamas” ei käi ja igal ajahetkel ikka alles on. Sularaha automaati viimine on küll tasuline, kuid olenevalt pangast alates 4-5 tuhandest.

  • Ingrid |

    No igakuine sularaha laekumine on ca 1200 euri kuus – pensionärid üldjuhul maksavad hooldusarveid sularahas, kuna pole ük võimalust. Üle kuu viiakse nagunii sularaha panka. Ja ca 1000 euri pannakse siis pangakaartiga arvele ja see ei ole tasuline ju. Sularaha selles KÜ seega on haldusfirma hallata. Miks aga ei esitata arveid ka KÜ juhatusele? Arve kirjutatakse valmis, makstakse endale sularahas välja ning arve pannakse kausta – kus seda arvet siis näeb KÜ aastas korra.

  • Kristiina |

    Jah, veider on ilmselt õige sõna selle kirjeldamiseks. Samas leidub ka piisavalt argumente, mis sellist majandamist toetavad/õigustavad. Maja on üsna suur ja ilmselt on juhatus ka piisavalt mugav ning ei viitsi igakuistel majanduskuludel näpuga järge ajada. Mina haldusfirmas kriminaale ei näe, aga juhatuse hoolsuskohustus küll lonkab.

  • Ingrid |

    Jaa, loomulikult on KÜ juhatus andnud liiga vabad käed hooldusettevõttele. Samas kirjavahetusest on näha, et sularahakassat on ära tahetud kaotada juba mitu aastat, kuid KÜ väidab, et sularaha arvele panek on tasuline ega tasu KÜ ära….

  • Kristiina |

    Kui pensionärid ka edaspidi jätkavad sularahas hooldustasude maksmist, siis tegelikult ju sularahakassat ära kaotada polegi võimalik. Saab kaotada vaid väljaminekute poole. Asi seegi. Aga väljaminekute poole kaotamine tähendaks, et haldusfirma teenusarvete ja muu pudi-padi arvete maksmistega peab keegi juhatusest hakkama igakuiselt tegelema. Sularaha sissemaksed automaati peaks olema küll valdavalt tasuta, seega jääb asi ikka vist otsustusvõime ja/või mugavuse taha.
    Sinu küsimus algses postituses oli, et kuidas toimida? Revidendina saad teha omalt poolt vaid ettepaneku ja selle ära põhjendada ning uurida välja konkreetse panga sularaha automaati sissemakse hinnakirja. Loodan, et lähim sularaha vastuvõttev automaat ei asu kümnete kilomeetrite kaugusel, sest muidu võibki juhtuda, et igakuine teise linna või maakonnakeskusesse sõit kujuneb arvestatavaks kuluks :)

  • nele |

    aga kuidas satub sularaha haldusfirma kassasse? kas need 100 inimest käivad siis haldusfirma kontoris?
    kas KÜ juhatusest keegi võtab vastu sularaha? sama inimene võib ju aidata saamatutel ühistulikkmetel pangamakset teha,
    no vääääga kummaline asjade käik

  • nele |

    kuidas on haldusfirma kätte saanud KÜ pangakaart? miks?

  • Ingrid |

    haldusfirma asub samas linnaosas kus kõne all olev majagi. Ettevõtte pangakaart on tõepoolest haldusfirma käes juba aastaid olnud, sest sularaha on vaja pangakontole panna :). Osad inimesed tasuvad oma hooldusarveid otse haldusfirma kontorisse, kuna puudub ülekande võimalus.

  • nele |

    Revident analüüsib juhatuse tegevust ja kontrollib aruandlust ning teeb ettekande koosolekul, paneb arutusele probleemid ja laseb koosolekul otsuseid hääletusele panna.
    Minu arust on juhatus laisk ja hooletu ühistu rahaasjade ajamisel. Enamus ühistuid ei tegele sularaha arveldustega, küll omanikud harjuvad tasuma pangakontodelt.

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.