• MerkaP |

    Head ettevõtjad ja raamatupidajad, kas teil on jagada nippe, kuidas panna kliendid õigeaegselt arveid ära maksma?

    Mul on pisike konsultatsioonifirma. Pakun umbes 30 kliendile igakuiselt teenust. Kõikide klientidega suhtlen virtuaalselt iganädalaselt ja saame hästi läbi. Kliendid on minu teenusega väga rahul. Aga viimase aasta jooksul tekitab muret maksmata arved. Maksetähtajad on mul 14 päeva. Enamik maksavad arved samal päeval juba ära. Aga on tekkinud mõned kliendid, kes viivitavad arvete maksmisega 4-5 kuud.

    Saadan neile ka meeldetuletusi. Mõned reageerivad sellele, makstes viimase arve ära aga teised jäävad võlgu. Ma ei ole kunagi klientidelt viivist nõudnud ega hoiatusi saatnud. Aga tunnen, et olen liiga hea inimene. Kliendil paar kuud arved tasumata aga mina pakun teenust edasi.

    Kardan, et kui see pikemalt nii jätkub, siis need summad lähevad väga suureks. Kliente tunnen läbi ja lõhki – makseraskusi ei tohiks olla. Kui, siis mõnel aga nemad annavad teada, millal arved tasuvad.

  • :) |

    No mis imenippe sa siis ootad? Ega muid variante polegi, et käid võlgnikele rohkem peale ja ähvardad rohkem teenust mitte osutada. Ja kui ei maksta, siis ei osutagi enam teenust. Aga kui oled nii hea inimene, kes ikka tasuta teenust edasi osutab, siis võib karta, et jäädki neist summadest ilma. Ega ilmaasjata ei öelda, et ükski heategu ei jää karistuseta.

  • jaana |

    30 -le osutad teenust????
    no siis pole küll tegemist kvaliteetse teenusega ja mõnigi pole rahul jättes maksmata

    • :) |

      Ega kõik nii kehvad teenuseosutajad ole, kui jaana. Mõni suudab ka rohkem kui ühte klienti kvaliteetselt teenindada.

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.