• Toimetus |

    Hea RMP.ee lugeja, nüüd juba pea kaks kuud on tulnud majandusaasta aruandeid esitada e-keskkonnas. Iga muutus ja sellega harjumine võtab aega. Mõnele ei valmista uued süsteemid ja reeglid mingeid raskusi, kuid teisel võib pidev veateadete vool harja punaseks ajada.

    Siinkohal kutsume Teid üles jagama oma kogemusi seoses uue elektroonilise aastaaruande esitamisega. Andke meile teada, mis on osutunud uue süsteemi juures kõige probleemsemaks või mis on laabunud uskumatult lihtsalt või kuidas hindate, kas uue süsteemi loomine oli vajalik või …?

  • Kristi |

    Üldiselt pooldan e-aruannet – mõnes mõttes on nüüd asi palju lihtsam. Kõige keerulisem ja kohati ka arusaamatu on Põhivara lisa täitmine, eriti siis kui on tegemist põhivara müügiga või mahakandmisega. Tegelikult ei saanudki hästi aru kuidas neis asju lisas näitama peab – mis ridadel ja millistes summades

  • Piret |

    Sellel aastal (2010) oleks võinud siiski olla veel üleminekuperiood- st. võimalus esitada aruandeid elektroonselt, aga mitte kohustus!!
    Kõige rohkem näen raskusi just koretriühistutes. Paljudel juhatuse liikmetel ei ole internetti ja arvutitki. ID kaart võib ju olemas olla, aga koodid?! Ja seda kõike korraga hakata rakendama!!

  • Külli |

    Ega see e-aruanne nii keeruline ole,iga uus tahab harjumist,kõige rohkem nägin vaeva põhivara aruandega, aga tehtud lõpuks sai, oleks tahtnud, et põhivara lisa täitmist oleks rohkem lahti seletatud,kui juba ka teistel raamatupidajatel sellega probleeme oli.Muidu pole viga.

  • Mihhv |

    Põhiaruanded sai küll ludinal täidetud ja kõik sujus ja mulle meeldis. Lisasid pole veel eriti näppinud.

  • Külli k |

    Ilusat pdf-i tahaks, sellega on üks igavene jama kogu aeg.

  • Sirje |

    Kas keegi võiks selle põhivara lisa lahti seletada-mis kuhu panna, et kalpiks nii soetusmaksumus kui jääkväärtus!

  • Piret2 |

    Hästi välja mõeldud, aga teostus jätab soovida.
    Bilanss väga pisikeseks tehtud, seetõttu vaja teha palju suuremal hulgal lisasid, kui varem. See häirib kõige rohkem.
    Minu meelest kannatab seeläbi aruande loetavus.
    Selline "minibilanss ei ole kooskõlas RTJ-dega (nõuded info esitamisele aastaaruandes) ega Raamatupidamise seadusega.

    Põhivara aruanne – liiga suur, ridade nimetused ei mahu ekraanile. Enamus ridu väikeettevõtete jaoks mittevajalikud.
    Aga puudu on põhivara mahakandmise ja müügi rida!!! – neid läheb ju tarvis igal ettevõttel, kel põhivara on!

    Oma peaga mõtlemise vajadus väheneb. Heade aruannete kvaliteet muutub kehvemaks, kehvemate oma paraneb – kes nii ütles, sellel on täiega õigus.

    Aruande väljanägemine jätab soovida.

    Autoritel täiustamistööd jätkub ja ootame paremat keskkonda.

    • Anonüümne |

      Arvan samuti.

  • Krõll |

    PV aruanne on tüütu, aga "müügi" rida on küll täiesti olemas. Mahakandmise saab panna ka "muude muutuste" alla.
    Mulle sobis, ei mingit ajaraiskamist vormistamise peale.

  • Anne |

    Sobib Tubli töö tehtud
    Tänud

  • Liina |

    Kõige rohkem nägin vaeva põhivara lisaga. Kruti üles ja kruti alla, siis veel paremale ja vasakule. Ülevaade lahtritest kippus ära kaduma. Järgmisel aastal kui tuleb sisestada vaid ühe aasta numbrid on tulu suurem ja mina igatahes leian, et kui uue asjaga ära harjuda, siis on päris hea.

  • Irina |

    mida juh.liige peab tegema, et raamatupidja saaksid esitada seda aruannet? aruanne peaaegu koos aga esitada ei saa, aga tahaks proovida

  • Orav |

    Määrama raamatupidaja sisestajaks, selleks on leheküljel eraldi link olemas. Esitada saab pärast allkirjastamist juhatus.

  • Anonüümne |

    Kui juhatus määrab raamatupidaja nii sisestajaks kui esitajaks saab ka raamatupidaja esitada aruannet.

  • Margus |

    Esialgne ehmatus oli tõesti suurem, kui asi väärt oli. Praeguseks on õige mitu aruannet sisestatud ja järjekord ukse taga.

  • Imbik |

    Mõte on hea, aga süsteem ei toimi. Põhivarade tabel tuleb ümber vaadata. Mis kasu on tabelist. kui peab aasta lõpu saldod-soetusmaksumus, kulum ja jääkmaksumuse sisestama. Ja siis uuesti aasta alguse oma. Asi on selles, et keegi mõtles välja, et põhivarade müügi peaks kajastama jääkmaksumuses. Siis ei saagi ükski tabel kokkuvõtet teha. See tuleks ümber muuta.

    Ja veel, kui bilanss ja kasumiaruanne sisestatud, siis peab hakkama ta neid numbreid ka lisades kontrollima, paraku seda ei tee. Laseb ilusti ümarduse vead läbi. Ja kasumi jaotamise otsust ei kontrolli üldse. Üks juhatuse liige sisestas kogemata eelmiste perioodide ja kohustusliku reservi arvele kogu jaotamata kasumi summa, ja kinnitas topelt jaotamata kasumiga ära, ei mingit probleemi-jaotame rohkem kui kasumit on."Hea" süsteem.

  • Anne |

    Mulle meeldis. Esialgne hirm oli suur, kuid kui juba sai proovima hakata sujus ladusalt. Mul muidugi väikese firma raamatupidamine teha ja lisasi ei olnud palju. Üllatas koolitusel räägitud jutt, et tegevjuhtkonna deklaratsiooni pole vaja see aasta täita aga kui juhatuse liige täitis tegevusaruande ära ja jättis meelega tegevjuhtkonna deklaratsiooni vahele, siis edasi järgmisele lehele ei lubanud enne kui pidi ikka deklaratsiooni ära täitma.

  • Liina |

    Ei ole veel üldse uurinud, vastavad volitused eri firmadelt on tehtud. Kuid siiski tahan veidi oodata, muutuseid , parandusi, täiendusi tuleb veel, alles hiljem, kui enam-vähem, hakkan aruandeid koostama. Ka ootan tarkvara arendajalt lubatud võimalust otse programmist genereerida aruanne.

  • up |

    minulgi esimene esitatud. Lisades on kulud + märgiga muideks. miinusega andis veateate.
    Põhivara jah tahtis süüvimist.( 2008 aasta on nagu 2 korral 1 lehe lõpus ja teise algul) Põhiaruanded on OK.
    Mind pigem häiris,et ei saanud 1 haaval otse välja printida bilanssi,kasumiaa…jne. tegemise käigus. Oleks hea vaadata ja parandada. Ikka kogu aeg sai korraga kõigist ülevaate.
    Võiks iga eraldi lehe puhul olla print prev. variant,et näed kuidas ta siis välja nägema hakkab.

    Eraldi helistasin ja uurisin,et kuhu peaks tegevusaruande lisama. See siis tuleb peale põhiaruannete ja lisade kinnitamist. Viskab ette juhtkonna deklari ja tegevusaruande sisestamise variandi.

    Võiks küll olla veel mõni viide/selgitus aruande juures,et asju kergemini üles leida.

    Ehk 2010 aruannet on juba selle võrra kergem teha,et siis on 2009 ees näha.

    Ehk peab nüüd ka mõne statistika aruande vähem esitama.

    See väide,et varsti ei lähe raamatupidajaid enam vaja küll paika ei pea. Nii väideti koolitusel,kus õpetati digi esitamist.
    Alustuseks peab ka arvutiga üsna sinasõber olema,et seda täita. Lisaks teadmised raamatupidamisest.

  • pr |

    Tekkis hoopis uus probleem. Lisasid (tegevjuhtkonna deklaratsioon,tegevusaruanne)ei saagi SALVESTADA! Tegin copy ja soovisin selle kleepida lisana,kõik ilusti olemas, aga seejärel tuleb kiri: salvestan,palun oota… ja jäängi ootama,midagi ei toimu,veateadet ei tule,ei salvesta.Võtsin ühendust registriga,aga praegu lahendust pole.Ei tea,mis saab. Mul on veebilehitseja Explorer ja po.süsteem Windows Vista.
    Kas kellelgi on ka tekkinud selline probleem?

  • Orav |

    Imbik – põhivara müük jääkmaksumuses arvutab täiesti õigesti õigele reale.
    Lisade sobivust põhiaruannetega kontrollib, kui lisad on sisestatud ja vastav käsk antud. annab veateated, mis on isegi arusaadavad.
    Halb oli, et ei kandnud PV-s 2008 lõppu üle 2009 algusesse, aga vast järgmisel aastal kannab. Üldse läheb järgmisel aastal kindlasti kiiremini.
    Mind häiris, et lasi sisestada Rahavood valede numbritega ja veateadet ei andnud.
    Aga üldiselt, kui esimesed 2 aruannet tegin algul Excelis valmis, siis alates kolmandast tippisin otse portaali ja polnud hullu midagi.
    Iga uus asi on keeruline ja harjumatu, aga parem ikka, kui enne. Ma küll "üleminekuperioodiks" vajadust ei näe, nagu keegi soovis, sest teed ju ikka kas ühel või teisel moel, mitte natuke uut- ja natuke vanaviisi. Ja esimene kord on ikka esimene:)

  • Orav |

    pr, kopisin ja salvestasin ilusti deklaratsiooni, tegevusaruande, kõik arvestuspõhimõtted, aga pole Vista.

  • nähhh |

    kuidas märkida eelmise perioodi algust, kui see oli 01.07.2007 ja lõpp 31.12.2008, seega 18 kuud???
    ja kas üleüldse asjad juba toimivad? kui viimati käisin (jaanuari keskel) siis oli palju veel poolik ja kokku joonele arvud kokku küll ei jooxnud…

  • Orav |
  • Aili-Malle |

    Eks enne peab ikka aruande ise valmis tegema ja siis sinna tippima. Mul oma kombineeritud süsteem Exselis, aasta lõpus täibab kohe kaks põhitabelit õigete arvudega.
    Mina armastan ka ilusat vormistust. Siin saab ainult natuke ise sättida, tahaksin rohkem.
    Võõras oli see, et kulud on miinustega. Kas see nii jääbki?
    Üks aruanne on mul esitatud, teine on veel pooleli. Pole viga. Saab hakkama.
    Kas neid keegi veel üle kontrollib või jääb see ainult süsteemi kontrollida?

  • Orav |

    Aga kes sul eelmistel aastatel pdf-i või paberaruannet kontrollis? Kui lisad klapivad põhiaruannetega, mida seal siis veel kontrollida on? Juhatus vastutab, mida ta esitab.
    Ja kasumiaruande kulud on juba aastaid näidisaruannetes miinustega, ka on nii toimkond alati soovitanud.

  • Tea |

    Põhiaruannetega läks hästi, paar trükiviga ainult suskasin sisse. Põhivaraga jamasin mitu päeva. Kuna pv lisas ei ole mahakandmise rida, siis avastasin, et mahakandmise saab paika,kui sisestada 2 eraldi reaga. Aruanne veel esitamata, sest audiitorkontroll on alles ees.

  • Raamatupidaja |

    Kui on mitu juhatuse liiget, kuidas saavad allkirjastada?

  • pr |

    lisan veel oma postitusele…
    jändan siiani nende klienditoega, sest mina ei saa salvestada kopitud tegevusaruandega ega tegevusaruandega ja nendelt abi pole siiani saanud.
    Tulemus hetkel selline,et kogu aruannet genereerida ei saa,rääkimata kinnitamisest ja allkirjastamisest.
    saatsin klienditoele ka wordis salvestatud tegevusaruande, et lisage siis ise kui mina ei saa salvestada.
    Eks näis mis järgneb…

  • Krõll |

    Raamatupidajale – iga juhatuse liige logib sisse oma ID kaardiga ja annab allkirja, kuni kõik on koos. Aruandes on näha, mis järgus allkirjastamine on ja kelle omad puudu. Pärast viimast allkirja tuleb veel täita kasumi jaotamise lisa.

  • pr |

    ..probleem jätkub endiselt. On saadetud edasi programmi arendajale lahendamiseks.
    Ise arvan,et salvestamise probleem peitub Windows Vista ühildumisega E-aruandluse portaaliga.
    Nii et teadmiseks ka teistele.

  • Modi |

    Uus aruanne sobib kel mõnikümmend arvu paika panna.Põhivara väga keeruliseks tehtud.MIKS?Kas STAT.-ka saab nüüd oma arvud kätte?Põhivaral tuleb Ekomar(kel on) ka ära teha,siis saab arvud paika.
    Nii palju kui on ettevõtteid,on ka iga bilanss üles ehitatud vastavalt ettevõtte omapärale.Oli ok.Nüüd peapeale pööratud 100%
    ID-kaardiga sisselogimine on ka absurd,kui tõesti on juhatuse liikmeid mitu.Arvan,et probleeme hakkab veel tulema,paljud pole veel tegelenud uue süsteemiga,bilansiga.

  • Kristi |

    Modi – kui juhatuse liikmetel ei ole ID kaarti või nad ei taha ega oska digiallkirja anda, siis saab nendelt võtta allkirja ka paberaruandele. Sina täidad elektroonilise aruande ära, trükid PDF välja, juhatus kirjutab alla, sina skaneerid selle sisse ja saadad elektrooniliselt skaneeritud aruande Äriregistrile

  • vana |

    Mina vist see aasta aruandega maha ei saa! Põhivara tabel ei lähe elektrooniliselt kuidagi kokku, kuigi exselis pole kunagi sellega probleeme olnud. Nüüd veateated ja ei saa nendest aru kah, kuidas neid teateid mõista. Mul varem invent. polnud Soetasime 09a 19,3 tuh. eest, arvestatud kulum 2,2 tuh. No onju aasta lõpuks soetudmaksumus 19,3 kulum 2,2 jääk1 17,1. Annab vea teate. Ja veel, kus või kes seletaks,mida tahetaks Siihtfinanseerimise lisas ridadele Sihtfin 1, sihtfin 2. Kas erinevaid finanseerijaid (meil1) või erinevatel aegadel( korda 3-4) laekunud summad.

  • Kriimu |

    Majandusaasta aruande taksofoonia §3(2) ütleb põhivara müügi kohta ,soetusmaksumus miinus akumuleeritud kulum. Kui on amortiseerunud, siis ei näitagi arvu. Kui müük on toimunud amortiseerumata osaga, siis see summa.Mulle tundub, et igaüks täidab seda PV tabelit, nagu arvab, pea-asi, et aasta lõpu saldod välja jooksevad. Mis puutub salvestamisse, siis selles tabelis salvestab alati, aga jäägid võivad haigeks kohutada ja ei mingit seose kotrolli, isegi mitte põhiaruannetega(bilanss).
    Kahju, et keegi ei arutle sellise teema üle. Olid garaažiühistud. Vastavalt korraldusele registreeriti ringi hooneühistuteks. Nüüd e-aruandluses annab HOONEÜHISTU`le ette äriühingu vormid, kusjuures on siiski MTÜ, kuid kannab nimetust veel TÜ. Tekib olukord, kus bilansis on kassa raha kasum. Korjan raha, et maksta makse ja raha jääk kassas on kasum. Siin ei ole küll mõtlemist. Kas keegi pole sellega kokku puutunud?

  • Appi! |

    Andke abi palun, olen hädas aruande sisestamisel kapitalirendi lisaga. Kapitalirendikohustuste salvestamisel annab muudkui veateadet, et laenukohustused kokku ei võrdu mingite elementide summaga. Mida ta tahab seal saada?

  • Krõll |

    Vana – kas sul on kulum ikka miinusega kantud? Või on mõni summeeritav rida täitmata jäänud? Veateateid loe tähelepanelikult, küllap hakkad aru saama. Keeruline on, aga kokku ta läheb lõpuks kõigil, mingit tehnilist viga seal küll ei ole. Pane ta kontrollima ja arvutama – vaata, mis summas ja kuhu lahtrisse ta ise uue numbri leiab, saad teada, mida ta õigeks peab ja millist tulemust ta muudab. Minul oli nii kõige lihtsam aru saada, kus viga on.

  • Anonüümne |

    mina loobun!!!!!!!!

  • Anonüümne |

    Mina lähen ojasse!!!!!!!!!

  • Merike |

    Mulle aga oleks meeldinud, et iga bilansi rea taga on ju lisa nr., klõpsan lisale ja täidan ära, ning automaatselt tuleb summa ka bilanssi. Kui rohkem lisasid ühe bilansirea all, siis las summeerib lisade summad. Kui lisad täidetud, näen kohe kas bilanss klapib või mitte. Praegusel variandil on, et lisade täitmisel tuleb muudkui kerida jälle peaaruannete juurde, et kas ma tõesti ei eksinud mõne arvuga.

  • Orav |

    Merike, sa ära keri, tee lisad rahus ära, pärast on võimalik käskida kontrollida vastavust reeglitele, siis loetakse üles täpselt need numbrid, mis lisas ja põhiaruandes erinevad.

  • raamatupidaja |

    6 aruannet juba tehtud, esimesega oli natuke raskusi aga siis hakkasin tegema nii: kõigepealt täitsin lisad ja kirjutasin eraldi paberile, lisa nr.-i, nimetuse ja summa, nii see kui ka eelnev aasta, seejärel kandsin need numbrid põhiaruannetesse. Väga lihtne!

  • Aire |

    Appi. Mul ka probleem kapitalirendiga. Tegin selle lisa ära, aga aruande kontrollis annab veateate laenukohustuste kohta Tuleks nagu see lisa ka teha. See on see lühike bilanss – on ainult laenukohustuste rida, kaptalirendi rida puudub.Mul laenukohustusi üldse ei ole.
    Üldiselt põhivarade tabel on jah jama – aga mina panin kõik muutused muu alla. Isegi sihtfinantseerimisest saadud summa, mille võrra vähendame PV maksumust, sest seda kohustusena üles ei võta.
    Aga üldiselt soovitus: tehke oma aruanne enne valmis, võrrelge lisad ära ja hakake siis sisestama. Peaks nagu kõik õige saama.
    Sain hakkama koolitusel pole ka käinud.

  • Krõll |

    Bilansis on kapitalirent koos muude laenukohustustega ühel real ja kui kap. rendi lisa ära täidad, tuleb ka laenude lisa täita, need on omavahel seotud. Tegelikult on ta juba ise ennast osaliselt täitnud.

  • Anonüümne |

    aga on ju teada,et enamus lisasid ei ole kohustuslikud!
    mida te jändate?

  • Krõll |

    No nii nagu aegade algusest siiani, lähtun ikka samamoodi sellest, millised põhiaruannete read vajavad lahtiseletamist, mitte sellest, kui keeruliselt lisa on üles ehitatud või kas mul on ikka viitsimist end neist läbi närida. Samuti on juhtkonnal oma kindlad soovid.
    See pole hiinakeelne astrofüüsika õpik – ei usu, et on raamatupidajat, kes hakkama ei saa.

  • Margus |

    See lisade kohustuslikkus on tõesti vaieldav. Süsteem nõuab ainult "kohustuslikke" lisasid, samas poleks ju raske nt laenukohustuste olemasolul bilansis süsteemi abil nõuda vastava lisa olemasolu e-aruandes. Põhivara olemasolul süsteem ei nõua põhivara lisa jne jne. Samas ju RPS räägib "muu olulise teabe" lisades avalikustamisest. Mis on oluline ja kellega sellel teemal üldse vaielda, kui audiitorit varsti ainult väga suurte ettevõtete auditeerimiseks vaja läheb? Kas see on mõtteaine ainult minu arvates?

  • Krõll |

    Margusele vastaks, et see on igaühe enda otsustada ja hea ongi. Kui ettevõtja jaoks on oluline, siis annab ka põhjalikumalt aru. Miks peaks keegi kõrvaline midagi ette kirjutama? Ta ei saa ju teada, kas ongi midagi lahti kirjutada.
    Päris häid artikleid aruande põhimõtete kohta audiitoritelt on siinsamas rmp.geenius.ee lehelgi, üsna mitmes on juttu ka sellest, et pole tarvidust koostada mõttetuid lisasid: nt on sul bilansis rida, mis ka lisas jääks sellekssamaks reaks (laen, varud vms, mis koosnebki ühest suurusest). Poleks vaja, et iga rida põhiaruandes tekitaks kohustusliku lisa.

  • Margus |

    Krõlliga peaaegu et nõus. Mõttetute lisade vastu olen isegi. Aga kui bilansis on rida, mis moodustab kogu bilansimahust üle poole ja rida kannab nt nime "muud nõuded", siis see võiks ju olla lisas lahti seletatud. Sellise nõude kõrval on aga bilansi 100-kroonine rida (0,01% bilansimahust)jagatud "kohustuslikus" lisas neljaks eri numbriks. Audiitori arvamus jääb ju üha enam ettevõtjate jaoks kättesaamatuks, seadus ei nõua ja vabatahtlikult keegi raha kulutama ei hakka. Ja kui bilansis on rida "laenud", siis lisas võiks ikka olla toodud kasvõi laenuintress ja tagastamise tähtaeg, seda ju põhiaruandesse kuidagi ei mahuta.

  • Anonüümne |

    no miks peaks lahti kirjutama laenud? keda see huvitab?
    pealegi on hea et ettevõttesse jääb ka midagi konfidentsiaalseks…
    mina ei sisestanud aruandesse mitte ühtegi lisa bilansi kohta.

  • mks |

    no kui sul ühtki põhiraha ei olnud, siis jah

  • mks |

    põhivara

  • Krõll |

    Margus, mõtle nüüd ise: kelle jaoks on oluline laenu intressimäär? Või muud samast klassist andmed? Ilmselt e-aruande väljatöötajad kedagi olulist ei leidnudki:)
    Igasuguste (euro- jm)toetuste saamiseks (PRIA) on nõuded ka enamasti piiritletud lihtsalt ühe bilansireaga, vaadatakse summat kokku (võõrkapital, lühi- ja pikaajalised laenud, sõltuvalt meetmest). Krediidiasutustest laenu taotlemisest rääkimata, neid pole siiani a/a lahtiseletamine huvitanud (eriti enam pärast 30. juunit!), pigem viimased bilansi ja kasuminumbrid sisestatuna nende oma süsteemi.
    Ja kui tekib ka huviline investor, tahab ta ikka palju värskemaid andmeid, kui registris rippuv aruanne.
    Mõnikord kohtad tõesti instantsi, kes on ettevõtjale endale väga oluline ja just see asutus võtab kõik oma andmed ainult ÄR-st (olen keset oktoobrit ühe aruande seetõttu ümber teinud), aga ei ole küll kuulnud, et keegi asjaväline peaks tähtsaks nt PV lisa:)
    Minu arvamus on, et a/a kui ettevõtluse seisu peegeldav dokument aegub vähemalt 31. märtsiks, kui mitte varem – enamsti enne esitamist. Statistiline ja ajalooline väärtus kahtemata säilib:)

  • Ruuta |

    Kas keegi hea(tark) inimene on e-aruandes sihtfinantseerimise lisa "lahti hammustanud" Palun andke nõu! Mul on sinna vaja kõiksugu variante sisestada: tegevuskuludeks ja varade finantseerimiseks, passivas tulevaste perioodide tulu ja aktivas nõue sihtfinantseerimisest. Ei suuda mõista kuidas tabel mõeldud on!

  • Viktoria |

    Ruutale.
    Mul sama lugu, aga vist on Sihtfinanseerimisega väga väikene hulk fir
    masid seotud. Üheski foorumis pole veel vastust saanud. Närime edasi.

  • Anett |

    Kas olete sihtfin. osas vastust küsinud ametlikult infotelefonilt?

  • Ruuta |

    Saatsin Registrite ja Infosüsteemide Keskusesse oma küsimused, kui targemaks saan annan Teile ka teada….Seniks jõudu tegutsemisel

  • pr |

    ..aga mina pole ikka tehnilist lahendust saanud klienditoelt,
    ei saa salvestada tegevusaruannet ja juhatuse deklaratsiooni,mida olen kopinud sinna teksti wordis oma arvutist, op.süsteem Windows Vista,

    aruannet esitada polegi võimalik

  • Orav |

    Miks sa ei võiks siis ometi otse kirjutada? palju see ikka aega võtab, oleks ehk juba valmis nende päevade jooksul?!

  • pr |

    kirjutamist proovisin aga ka seda teksti ei salvesta

  • Aire |

    Minul oli selle laenu lisaga probleem, jah teen, ära mure murtud, aga kelle jaoks on kahte lisa – laenud ja kap .rent siis vaja.Kui ma ei eksi siis seda laenu ma ju ei valinud- laen tegelikult ei ole, aga mulle tuli kontrollis ette, et pean tegema. Aruanded on vist üldse sellepärast vaja esitada, et ikka tehtud saaksid, muidu jääksid vist hoopis tegemata. Nagunii neid ei analüüsita. Tähtis on siiamaani olnud allkirjad, tööjõud tegevusaruandes ja kasumi jaotamise otsus. Ükskord unustasin osanike nimekirja – kohe ähvarduskiri- aga andmed registris ju olemas. Olen siiani oma arust ka päris korralikke aruandeid teinud, aga nüüd küll enam väga ei pinguta.

  • :) |

    pr- äkki sinule antud volitused ei luba lihtsalt täita tegevusaruannet ning juhatuse deklaratsiooni?
    Juhatuse deklaratsiooni saab näiteks täita ainult juhatus

  • mis jutt? |

    …see on et juhatuse deklaratsiooni ja tegevusaruannet saab täita ainult juhatus?Mul on ka ainult sisestusõigused ja sisestasin nii deklaratsiooni kui tegevusaruande!

  • kata |

    olles sisestanud 4 ettevõtet, porisen siis ka natuke.

    kõigepealt põhivara lisa – kui ülejäänud aruande tundub olevat koostanud inimene, kes asjast natuke jagab, siis põhivara lisa oleks nagu koostatud 3. klassi ülipüüdliku õpilase poolt (ridu on mustmiljon, aga asi ei toimi ikka).

    siis ajab mind marru see, et kui jääda mingi lisa juurde pikemaks nokitsema (no näiteks arvestuspõhimõtted) nii, et vahepeal ei salvesta, siis mingi aja pärast tuleb ekraanile teade "teie sessioon aegub 5 minuti pärast". kui üritada siis KOHE salvestada, tuleb välja, et kratt on su süsteemist juba välja loginud ja kogu töö on lennanud vastu taevast. ja viga ei ole arvutis, interneti kiiruses, kvaliteedis ega muus. nii on juhtunud erinevates kohtades töötades.

    no ja siis mingisugust kriitikat ei kannata Raamatupidamise Toimkonna foorum – seal lihtsalt ei vastata enam. hr Aavik vist solvus, kui teda ühes teises portaalis nimetati jobukuubis ja tema vastuseid lapselalinaks, igal juhul tundub, et mehel on närvid läbi ja ta lihtsalt jonnib ja ei räägi enam. mis on väga inetu, kuna tegemist on kibekiire ajaga ja ei ole aega oodata 20 päeva.

    aga muidu on ok, eriti kui arvestada, et tegemist on esimese aasta ja testimata asjaga ja meie kõik katsejänesed.

  • Anonüümne |

    ei tea kas e-aruandluse arendaja ka seda foorumit loeb?
    või siis need klienditeenendajad rik.ee süsteemist?

  • mks |

    teade "sess aegub 5 min pärast" esineb ka mõnes postkastis. ka 10 min pärast on sama kiri, aga kirju enam ei saa saata.
    aga põhivarade lisa on täielik jama jah. mõelge ise: müüdud ega maha kantud põhivara soetusmaksumust ei saa kusagil miinusega märkida (vähemalt jaanuari algul ei saanud), samuti kulumit miinusega müügil-mahakandmisel.
    Kuidas saab siis aasta lõppu tekkida õige soetusmaksumus liikide viisi allesolevate põhivarade kohta?
    suur vorm nagu laudlina, tolku vähe

  • Aire |

    Palun vastust allkirjade kohta: Juhatuse liikmeid mitu.Teen PTF-i ja siis kas kõik kirjutavad igale lehele??( küsisin, seda mitte).Tuleb eraldi leht endal allkirjadega koostada nagu varem. Küsimus koostajatele – oleks võinud siis automaatselt registris olevate juhatuse liikmete nimekirja ka üles panna või siis samasuguse vormi kujundada nagu tegevusaruandel(kas sellele lehele peavad ka ikka kõik juhatuse liikmed alla kirjutama? Palju neid allkirju siis vaja on? Selle esitamisvormi juures võiks neid küll vähem olla.
    Põhivara tabel – võtke mõistusega- Müügi puhul = soetushind on ju miinusega ja kulum plussiga. Sisse kannad nende vahe, või mitte midagi. Müügihind tuleb allpool märkida. Igal juhul tuleb kokkuvõtted tabeli paremasse veergu ise panna. Kõik kulumid on miinusega.
    MTÜ- l laekunud liikmemaksud on tulu – selle arvelt teete ju kulusid.

  • Anonüümne |

    tegevusaruande juurde ei pea mitte ühtegi allkirja panema

  • mina siin |

    Kas keegi oskab öelda , millal saan teada kas aruanne on ikka õige : olen genereerinud pdf failini , jääb vaid üldkoosoek , revidendi arvamus, ja digiallkirjad. Millal saab teada et kõik on õige, siiani on kõik salvestatud ja ette tuleb kiri " kontrollitud "

  • kata |

    ei saagi.

  • Orav |

    Kui on kontrollitud, siis numbrid klapivad kõikide valemitega. Aga kas numbrid sisestades õiged olid, on alati oma vastutada olnud.

  • Uss |

    No kus on see otsinguväli, kust saab valida audiitorfirmat? Pole ju!? Ainult tühi lahter, ei mingit valikut.
    Kus, ma küsin, !?
    Ja mul on kiire, sest audiitor ootab büroos ligipääsu aruandele.
    No ajab ju närvi:)

  • Uss (veidi leebem juba) |

    Hakkama sain. Teilegi teadmiseks – sisestada tuleb 3 esimest tähte nii firma kui audiitori nimest, siis tekib otsinguväli.
    Oh pagan.

  • Tohlunn |

    Kuulge, kuulge, see rahavoogude aruanne. Sisestasin numbrid – ütleb, kõik õige. Olin mitu päeva väga heal arvamisel endast, käisin nina püsti. Tavaliselt ju ei lähe nii libedalt need rahavood. Täna hakkasin uurima – midagi ei ole õige. Aga kui ei teeks väljagi, millal ja kus ja kas siis viga ilmsiks tuleb?

  • Ai-ai |

    No nii ei saaks küll ükski raamatupidaja asjasse suhtuda, et äkki keegi ei märkagi viga. (1 klassis oled või?)
    Mis kasu siis sinu tööst üldse on ja mille eest sulle palka makstakse? Ma tulen toksin siis ise hoopis sinu rahavoogudesse miskid suvad numbrstiid sisse ja äkki keegi ei pane tähele.

    Üks on seleg- keegi kunagi avastab kindlasti ja siis lendad oma kohalt kiiresti ja valusa

  • kata |

    rahavood on mõistetamatust nõrk koht tõesti. ei oleks ju raske algeliste valemitega paika panna vähemalt see, et rida "kokku rahavood" peaks klappima reaga "raha muutus". hetkel ei pea. et kui ei klapiks, siis salvestada ei saaks ja annaks veateate.

  • Suslik |

    Kui teil on trükitud aruanne paberile ja võetud ka juhatuse liikmete allkirjad, siis kuidas te skanneerite aruande ühtse pdf failina, et see siis äriregistrile üles laadida?

    • Gloria |
  • mks |

    panin netiotsingusse Word to pdf
    vastuseks sain lingi, mille allosas saab mõlemas suunas oma My dokumentides olevaid faile teisendada
    sain omale ilusa pdf faili, mille siis e-äriregistrisse brausisin

  • ST |

    Tere!
    Kas keegi oskab öelda, kuidas saan esialgset lisade nimekirja.
    Kui võtan "Aruandevormide valimine" ja lisad, saan ainult need lisad, mis ma juba valinud olen, kuid mul on juurde vaja valida.

  • Orav |

    Aruandevormide täitmine – aruandevormide valimine, oledki algses nimekirjas. Ära vajuta uuesti "lisad".

  • Sirje |

    Aitäh!
    Leidsin kõik kätte.
    Olin ise nii rumal, vaatasin ainult aruannete nimekirja ja allapoole ei kerinud.

  • Heli |

    Ei saa mina ka selle skänneerimise ja pdf\’iks tegemisega hakkama.
    Proovisin, ei midagi.
    Aparaat on Samsung SCX-4200. Skanneerisin Folderisse. Enne tegin minu dokumentidesse kausta kuhu siis need skanneeritud lehed paigutasin. Iga skanneeritud lehte näitab eraldi.
    Samas on võimalik iga skanneeritud leht kohe pdf\’ina kausta salvestada.
    Ja vat edasi ei oska. Või tegin juba enne midagi valesti.

    • Anonüümne |

      Edastada saad PDF failina,mitte "kaustana" -nagu sa räägid – kaust on ikka erinevate dokumentide erinevates vormides kogum.
      Kogu aruanne tuleb skännida ühte faili,mitte iga leht eraldi.
      PDF failina pane aruanne oma desktopile,parem vaadata ja otsida,hiljem paigutad mälupulgale või cd-le säilitamiseks.

  • Tiiu |

    Igal pool on kirjas, et alla kirjutavad kõik juhatuse liikmed, ilma eranditeta. Käsitsi allkirjastatud paberaruande asendamise juures on ometi valik: kas kõigi vajalike või mõne puuduva allkirjaga.
    Ongi situatsioon, et üks juhatuse liikmetest keeras kogu ühistu ja ka juhatusega pahuksisse ja keeldub allkirja andmast. Üldkoosolek on ühehäälselt aruande kinnitanud, mis isegi eelnevalt revideeritud. Ühistu plaanikski juhatuse liikme tagasikutsumist ja tema asemele uue valimist, aga kogu asi seisab selle taga, et enne eelmise aasta aruanne saaks esitatud. Suletud nõiaring! Mida teha, andke nõu!

  • Esta |

    Tegin aruande valmis, kontrolli läbis, ka lõplik PDF sai genereeritud ja esitatud kinnitamiseks, SIIS aga avastasin pdf-i vaadates vea ehk kõik lisade numbrid on jäänud põhiaruannetesse panemata.
    Kas keegi on läinud peale aruande valmimist ja enne allkirjastamist veel aruannet parandama?
    Kas selleks võib kasutada Aruande Täiendamise ekraanipildi all olevat nuppu "TAGASI ARUANDE PARANDAMISELE"?
    Olen kusagilt kuulnud, et mingi parandamisele viiv nupp alustab tühjalt lehelt ja seega tuleb kõike otsast alata.
    ANDKE mulle palun julgustust, kuidas aruandesse sisse saada. Ilmselt pole ma ainuke, kes soovib juba varem valminud, kuid esitamata aruannet veel muuta. Kuidas seda teha?

  • siis |

    ei alusta ta midagi tühjalt lehelt. läheb tagasi aruannet PARANDAMA. olen tenud pdf faili mitu korda, nii palju kui vaja. olen lisasid juurde pannud, uue pdf faili tenud, et lisadele tekiksid uued numbrid, ja siis uued numbrid pannud paremasse veergu lisade numbriteks

  • Listra |

    Mina istusin selle kuradi põhivara pärast terve öö üleval. Kokku ikka ei saanud. Järgmine päev sain kuidagi nii tehtud, et veateadet ei andnud. Mõtlesin, et kuradile- ei klapi, siis ei klapi, mina seda enam ei puudu, nii jääb. Nüüd aga võtsin ikka uuesti ette, et vaatan, äkki ikka saan aru ka mismoodi see haige värk selle asja kokku arvutab. Siiani tulutult. Aga hasart on ka nii suur, et ikka pusin edasi. Ligi 2 kuud ju veel aega. Küll ma jõuan.
    Siinkohal kutsun aga teadjaid oma infi jagama. See aitab! Mingi eraldi teema tuleks vist selle põhivara kohta e- aruandluses teha. (äkki on olemas ka, olen siiani ainult peadpidi aruandes olnud ja siia sattumiseks pole tükil ajal aega olnud) Edu Teile kõigile!

  • memm |

    E-aruanne on üks väga hea asi. Tegelikult on kõik maksuameti ja äriregistriga seotud toimingud järjest paremaks läinud. Kohe nii meeldib, et olen endale rohkem palka ja vähem dividendi maksma hakanud.

  • Maris |

    Ka mina võitlen põhivara lisadega,vahva on see, et jääkmaksumused väljatrükkides on õiged (soet.max-kulum=jääkmax), klapib bilansiga aga, kontrollides saan ikka veateated:periood 2008-2009 ei =alamväärtuste summaga.Juhe on koos, ei ole veel julgenud Toimkonnast ka abi otsida, iga päev lükkan seda jälle edasi,ikka mõtlen, et ise ju siis loll.

    Igaks juhuks küsin,kas on kellelgil probleeme, kui firma omakapital on miinuses(no on mul üks probleemne firma), siis kontrollides andmeid saan veateate Omakapitali aruandest-see viitab ka Bilansile, Rahavoogudest ja no Põhivara loomulikult:Summad on õiged ja ega mina seda omakapitali kuidagi plussi ei saagi.Kas on kellelgi sellist kogemus?
    Ette tänades
    Maris

  • Krõll |

    Vaata, kas sul on PV tabelis täidetud kõik lahtrid, mida tabel summeerida tahab – tulba- ja veerukaupa. Kulum miinusega jne. Arvuta ise korraks läbi see veerg (või tulp), mille kohta teade tuleb.
    Viide bilansile jm aruannetele – kontrolli numbrid üle bilansis ja aruandes/lisas, ta hakkab karjuma kroonise ümardusvahe puhul kah.

  • xbrl |

    Ja tegelikult on loodud ka võimalus aruanne laadida XBRL-failina. See peaks olema ka äriregistri mõte, et ettevõtted saaksid oma raamatupidamise aruanded XBRL-is koostada ja ei peaks kasutama äriregistri vorme. Aruanne peab lihtsalt olema koostatud korrektselt taksonoomia järgi.
    Muide ka tarkvarad juba võimaldavad XBRL-i loomist. Näiteks:
    http://www.raamatupidaja.ee/article/2010/04/06/ARVAMUS_XBRL_voimas_vahend_aruandluseks

  • Tiina |

    vt. Tiiu 14.04.
    Mulle on ka küsimust tekitanud skaneeritud aruande esitamise juures valik, kas kõigi allkirjadega või mõne puuduoleva allkirjaga. Mida see tähendab, kui igal pool on kirjas nõue, et puududa ei tohi ühtki allkirja.

  • Põhivara |

    Kes pole veel aru saanud põhivara tabelist
    Süsteem on lihtne:Näide (näites mahakantud pv soetusm 10000)
    31.12.2007
    Soetusm. 46000 Sisestad ise
    Akum.kulum -16000 "
    Jääkv 30000 "
    Ostud ja p 14000 "
    Amort.k -12000 "
    31.12.2008
    Soetusm 50000 " arvutuskäik: 46000+14000-10000(mahakandm)
    Akum.kulum -18000 " -16000-12000+10000(mahakandm)
    Jääkv 32000 Arvutab programm, arvutuskäik
    30000+14000-12000
    Kui jääkväärtus õige ei tule, on andmete sisestamisel viga.
    Mahakandmise rida ei ole, sest ühe ja sama summa võrra väheneb nii soetusm kui akum.kulum
    Sellepärast tulebki iga järgmise per. soetusm ja akum.kulum ise sisestada.
    Head arvutamist!

  • Põhivara |

    Selgituseks
    Tekstis ei tekkinud minu poolt koostatud tabelit, märk " numbri taga tähendab, et selle arvnäitaja sisestad ise

  • mina jälle siin |

    Ma ei saa ikka aru sellest e-aruande saatmisest ettevõtteregistrisse ? Kas ma pean siis kõik lehed omale nn "aruande" kausta salvestama ? Mul on ju vaja ainult ühte lehete , kus on juhatuse liikmete allkirjad kõigil olemas , seda on ju vaja teised aruanded on ju olemas . Miks ma pean seda aruannete edasi tagasi " vänderdama ? Palun selgitust ?

  • siis |

    salvesta e-äritegistrist omale My documentsi aastaaruanne pdf.
    juhatuse allkirjade leht, kui ta on sul Wordis, teisenda pdfiks.
    liida kokku 1 failiks need 2 pdf faili, anna failile nimi, et leiaksid ta oma My documentidest üles, kui lähed e-äriregistrisse brausima

  • Eve |

    Minule vastas tugitelefon , et on vaja igale lk. allirja nii nagu varemgi juhatuse liige allkirjatas kõik aruande lehed.Kuiads siis ainult üks lk.

    • kata |

      RIK-i vastus antud küsimusele http://www.easb.ee/?id=61342

      RIK | 19.05.2010
      Tulenevalt asjaolust, et justiitsministri määrus- Kohtule dokumentide esitamise kord, ei täpsusta Ettevõtjaportaalis koostatud, paberkandjal allkirjastatud ning seejärel skaneeritud aruande allkirjastamisprotseduuri nagu on see täpsustatud paberkandjal esitatava majandusaasta aruande puhul, siis hetkel ei ole regulatsiooni, mis seda nõuaks. Kindlasti annab iga lehekülje allkirjastamine juhatuse liikme poolt kindluse, et äriregistrile esitatud aruanne on autentne

  • Anonüümne |

    Tegelikult lahe lugu, see e-aruanne, järgmine aasta veel lihtsam, kui firmas suuri muudatusi ei ole.
    Eesti on ikka IT valdkonnas kõva tegija!

  • Anonüümne |

    to Eve

    ega nad ei tea isegi veel päris täpselt, mida nad tahavad

  • siis |

    ei ole vaja igale lehele allkirju, ainult allkirjade leht vaja

  • me |

    Mis juhatuse allkirjade leht? Ma sain aru, et seda aruannet on võimalik ainult digitaalselt allkirjastada, ainult peamiselt välisriigi kodanikud peavad käsitsi allkirju panema (skanneerimine jne). Eesti kodanikust juhatuse liikmel valikut polegi.

  • kata |

    on küll valik. kõik, kel ei ole sel aastal võimalik digitaalselt allkirjastada, võivad esitada PDF-formaadis. ja siis tuleb teha aruandele juurde allkirjade leht, mis kleebitakse PDF-aruandele külge ja esitatakse ühe PDF-failina.

  • Anonüümne |

    Kleebitakse külge ??? Tehakse vast lisaleht ise juurde.

  • kata |

    jah. teed lisalehe, võtad allkirjad, skännid sisse allkirjalehe ja lisad selle PDF-aruandele oma arvutis. kleebid, liimid, lisad, nimetad seda milleksiganes, s.t. teed PDF-aruandest ja PDF-allkirjalehest ühe PDF-i.

  • Anonüümne |

    PDF on arvutis olemas ja nagu välja trükkima siis ei peagi. Saab lisada ehk skanneerida selle lisalehe sinna juurde või? Küsin kuna endal see asi ees.

  • kata |

    kui sa oskad lisalehe PDF-le lisada, siis tuleb välja printida ja pärast skännida vaid see allkirjaleht.
    PDF-e kokku liita saab näiteks programmiga http://sheelapps.com/index.php?p=PDFTools.HomePage&action=view&do=download&file=/share/PDFTools-Setup1.3.exe
    tõmbad selle arvutisse, siis avad programmi ja Join multiple PDF\’s > Browse-vali oma arvutist aruande-pdf > Add-liida liida juurde allkirjade allkirjastatud leht > Save
    no tundub keeruline, aga tõepoolest ei ole.
    teine võimalus on veel: prindid välja aruande PDF-i ja allkirjade lehe. võtad alla allkirjad ja skännid kogu paki korraga sisse ning salvestad ühte pdf-faili. aga siis ei jää pilt väga ilus, nagu ikka skännitud dokumentide puhul.

  • eva |

    aga miks täna terve päeva vältel oli portaalis pea võimatu andmeid sisestada? nagu digiretsept, sama ebaõnnestunud.

  • hädaline |

    Kui on väike OÜ ja pole vaja audiitorit, mis siis ei saa edasi liikuda aruande esitamisega.

  • aru |

    kõik lehed tuleb allkirjastada, lisaks allkirjade leht kõigi juhatuse liikmete allkirjadega, seejärel skännida kõik kokku üheks failiks, aga saadav PDF fail peab olema vabavaraline variant, sest keerukamad PDF formaadid ei salvestu e-äriregistri süsteemis.
    Mul oli tükk tegemist, et asendada süsteemis genereeritud aruanne uue skännitud aruandega (salvestamise probleem)

  • kata |

    aru,
    ehk viitad ka seadusele, mis kohustab allkirjastama aruande KÕIK lehed.

  • tuleb |

    ka minu arvates niisugust seadust pole, ja tasuta koolitusel ka ei räägitud

  • Anonüümne |

    Üldiselt oli see lahendus siiski suhteliselt nõrgal tasemel. Seal, kus oleks võinud programm summad kokku rehkendada, oli vaja sisestada. Kus aga oleks võinud sisestada, seal ta miskit rehkendas. Põhivara mahakandmine (s.h, amordi mahakandmine) oli suhteliselt ebaselge ja tehniline.
    Eriti segane oli aga väärtpaberite/fondide lisa. Selles ta miskit üritas rehkedada, nii et lõpuks tuli lihtsalt sobiv number sisestada ilma suurema sisuta!
    Ja seda klikkamist oli ka tohutult…selles mõttes hinne "2+"

  • Anonüümne |

    Tagantjärele mõeldes e-aastaaruande mõte on hea, aga teostusega on vaja veel vaeva näha.
    Varemalt oli nõue, et aastaaruanne peab olema šriftiga 12, praegune on nagu kirbusitt, vaadake või tiitellehte. Põhiaruanded ju samuti kõik ühel lehel, aga šrift väike ja tabelikesed katavad hädapärast pool A4 lehest.
    Omaette probleem on see, et sisestamisel põhiandmed esilehelt ei lähe automaatselt tiitellehele, vaja ikka kõik üle kontrollida. Miks peaks tiitellehe üldse ühe viimastest tegema kui see kõige esimene aruandes?
    Põhivara lisa ei kõlba kuhugi. Liialt laiaks ja pikaks venitatud ning väga olulisi summasid peab näitama ühes lahtris, mitte eraldi ridadel – tabel ei ole enam informatiivne.
    Aruandes edasiminek nõuab vajutamist lahtrile "tagasi", mitte edasi. Päris lõpus ei saa enam pihta mitu korda seda lõplikku pdf-faili vaja salvestada.
    Need, kel üks juhatuse liige ID-kaardita, allkirjastavad aruande kirjalikult, skännivad selle, teevad üheks pdf-failiks ja siis hakkavad otsima kohta kuidas ja millises järjekorras see fail rik-i saata. Mõni on eelnevalt rik-i sisestatud pdf-i kustutanud, mis räme viga. ÜhesEkraanil pole üheselt selge, kuidas peab toimima.
    E-aruandekeskond on segane, sahmi pidevalt edasi-tagasi ja otsi õiget kohta, kord keri ekraani allapoole, kord üles ja milline õnn, kui lõpuks kõik õnnestunud on.

  • The topic ‘RMP.ee lugejad e-aruandest’ is closed to new replies.