• Tiia V |

    Sooviksin artiklit e-arvest, kus oleks info nii eraisikule kui ettevõttele. Küsimus: Kust saab eraisik tellida e-arveid, et teenuse ostmisel saaks ettevõte teada, et eraisikul on tellitud e-arve? Tean kahte ettevõtet: OpusCapita AS (arved.ee) ja Omniva. Kas on veel ettevõtteid? http://rmp.geenius.ee/ettevotlus/kasulikteada/e-arve-pusimakseleping-ja-pusikorraldus-2015-05-29 Selles artiklis on ainult veebikeskkonnast arved.ee juttu.

    Sooviks teada ainult neid ettevõtteid, kes pakuvad integratsiooni ka raamatupidamise tarkvarale. Omniva ja OpusCapita peaks pakkuma. Kes veel? Või ei olegi rohkem? Need kes lihtsalt pakuvad e-arve saatmise teenust veebis, ei huvita.

  • . |
    • Tiia V |

      "Tänaseks kasutavad e-arveid valdav osa riigiasutustest ning side- ja üldteenust pakkuvatest ettevõtetest. Enamik neist kasutab selleks e-arvete operaatoreid ehk e-arvete vahendajaid, nagu näiteks Omniva arvekeskus, OpusCapita AS, Telema AS ja riigi pakutav e-arveldaja."

      Eraisik ei saa tellida Telema ja e-arveldaja kasutajatelt e-arveid. Need lihtsalt pakuvad e-arve teenust ettevõtetele.

      Ma tahaks selgust saada eraisiku seisukohast. Kui palju ta peab teadma ettevõtteid, et tellida automaatselt endale e-arved. Elisa näiteks kasutab nii Omniva kui arved.ee ehk OpusCapita teenust. OpusCapital arvatavasti raamatupidamistarkvara ei ole ja ettevõte peaks ise IT-teenuse sisse ostma. Omnival on partnerid teada. https://www.omniva.ee/ari/arve/partnerid

  • Tiia V |

    Seda olen ma juba lugenud. See reklaamib Omnivat.

  • Karin |

    Huvitav ja miks eraisikule e- arve, see ju ainult masinloetav?
    Eraisik peab ikka saama arve, mida ta ka lugeda saab.

    • Tiia V |

      Eraisik saab tellida endale e-postile e-arve ja pangast saad lugeda pdf-na e-arvet. Ega siis eraisikule ei hakata saatma xml faili.

    • ?? |

      ja mis vahet on eraisikul, mis operaatori abil talle see e-arve saadetakse??

    • Tiia V |

      Tegelikult eraisik ei peaks üldse teadma, mis operaatorit ettevõte kasutab. Võiks olla 1 portaal, kust tellid aga paraku see nii ei ole. Arvasin varem, et kui arved.ee on tellitud, siis saavad kõik ettevõtted teada. Nüüd tuleb välja, et tuleb Omnivast ka tellida, et need ettevõtted, kes seda kasutavad saavad info kätte.

  • n |

    Tundub, et tahad rmp.geenius.ee abil oma IT pojale teed ehitada!

    • Tiia V |

      IT-pojal on omad tegemised ja huvid. Mina tema töösse ei sekku. Ta haldab ainult minu serverit. Muud ma tema käest ei soovi.

  • Karin |

    Tegelikuses pole see üldse eraisikule oluline kes kus toimetab. Mis see minu mure peaks olema seda e-arvet tellida. Mina tahan arvet, mida lugeda ja maksta.
    Ja kui tellin miski teenuse, siis telin ka arve panka, kui müüja seda võimalust pakub ja kui ei pakui on tema mure, eks saatku meilile.
    Või sina tahad kohe tellida äkki kohe maailma kõigi ettevõtete arved ära ja kui ostafd, siis vaadaku nad ise, kuis sulle arve saadavad?

    • Tiia V |

      Sulle pole see oluline, sest sa tahad käsitsi pangast e-arvet tellida. Otsid kõigepealt üles ettevõte ja siis saad tellida. Milleks siis on operaatoritel võimalik kõik selle operaatori e-arveid tellida? Omnivas on hetkel keeruline. Tuleb logida sisse ja valida Äri ja sealt Finants. Kui ma oma ettevõtetele poleks tellinud, siis ma ei olekski teada saanud, et eraisikud saavad ka tellida.

      IT-s on kõik võimalik. Kõike annab automatiseerida. Miks siis seda lihtsat asja ei saa ära lahendada ehk teha portaal, kust saaks tellida kõik e-arved. Ma arvan, et ettevõtetel on sama probleem. Tahaks, et riigiasutused ja teised ettevõtted saadaksid e-arveid aga ei tea, kust tellida. See operaator mida etevõte kasutab oskab ju vastu võtta ainult selle operaatori klientide e-arveid.

  • Tiia V |

    Lisan siia juurde, et Omnivast tellides saab seadetest lisada e-posti aadressi kuhu e-arve tuleb. E-postile saadetakse ikka pdf arve.
    Loomulikult tuleb e-arve tellida panka, sest siis saab selle vormistada püsimakseks või tasuda ise ja ei pea selleks maksekorraldust koostama.

    Arveid saab e-arve püsimakse lepinguga eriti mugavalt tasuda
    https://www.swedbank.ee/business/d2d/payments/einvoices/soa

    • segane ja kallis lõbu |

      Kusjuures ei tule midagi su e-mailile, kui konkreetne ettevõte ei ole oma seadistustes seda lubanud. Pead hakkama ise Omniva kliendiks ja sealtkaudu arve kätte saama.

      Olen lugenud neid kiidulaule e-arvetele, kuid keegi ei ole kusagil poole suugagi poetanud palju see kõik arveid väljastavale firmale maksma on läinud.
      Kõigepealt pead tegema lisakulutused oma programmides e-arvete väljastamiseks. Seejärel iga e-arve, mis Omniva kaudu vahendadatakse, maksab. Seejärel iga e-arve, mis panga kaudu e-makse püsikorraldusena vormistatakse, maksab.
      Kuna iga liigutus maksab ja erafirmad ei larista rahaga, siis erandita kõiki arveid ei edastatagi e-arvetena. Oma firmale saab e-arveid tellida, kui just Omniva klient ei ole, praktiliselt ainult selle firma raamatupidamisega suheldes ning neile oma firma kontonumbri andes, et nad edaspidi panka sellele oma e-arve saadaksid. Ega eraisikutelgi kergem ole enese panka e-arvet tellida, eriti just väiksemast erafirmast.

  • Tiia V |

    Olen juba ka uurinud, et ettevõte peab maksma nii e-arve eest kui e-postile saadetava kirja eest. Lisaks sellele veel kuumaks. Ei ütleks, et see e-arve odav lõbu oleks ja hoiaks väga kokku võrreldes pdf arvega. Raamatupidajal ainult lihtsam.

    Kirjutasin ka rahandusministrile ja andsin selle foorumi lingi, et saaks aru, mida rahvas arvab ja tegin ettepaneku teha 1 üldine portaal riigil, sest muidu paneb erafirma jälle teenusele hinda otsa. Rahandusministeeriumil on ainult teemaleht http://www.fin.ee/e-arved Eesmärk on võetud ainult avaliku ja ärisektoriga arveldamine ja unustavad eraisikud ära. Kui teha, siis teha täispakett, mitte jupi kaupa. Siis ei sobi üks süsteem teisega ja ei tea mis veel.

  • Tiia V |

    Rahandusministeeriumi lehelt leidsin artikli, kus teistes riikides on e-arve seotud Maksuametiga.

    "Neis Euroopa riikides, kus e-arvetele ei minda üle maksuameti survel, toimub see kõigi eelduste kohaselt riigihangete survel."

    "Selle asemel et maksuameti või Jürgen Ligi kallal uriseda, oleks ettevõtjatel niisiis targem kulutada oma energia mõtlemisele, kuidas arvete menetlemise süsteemi ajakohastada."

    http://epl.delfi.ee/news/arvamus/villu-zirnask-ule-tuhandeeurosed-arved-ja-masinapurustajate-liikumine?id=70510423

  • Alice |

    Täielik pseudoprobleem, mina küll maksumaksjana ei pea vajalikuks seda suht tohletunud Tiigrit mis kunagi hüppas järjekordse riigihankega toita.
    Mis sul erafirmade vastu on?
    Osta kummut hoia oma kolme eraarvet kummuti nurgal)

    • K |

      Küll sa seda tohletanud Tiigrit toitma hakkad.
      2016.a. jooksul peavad kõik erafirmade raamatupidajad olema valmis edastama e-arveid, sest kui teed arve mõnele riiklikule asutusele või kohaliku omavalitsuse allasutusele (neid on palju), siis muul moel kui e-arvena, sind jutule ei võeta. Löö aga rahakotirauad lahti ja hakka kulutama, et "odavamalt" arveid teha!

      Rahandusministeerium tegeleb e-arvete laialdase kasutuselevõtu ettevalmistamisega. Eesmärk on, et 2016. aasta lõpus toimub avaliku ja erasektori vaheline arvlemine e-arvetega.

  • ?? |

    Olen Alicega nõus, et tegemist on täiesti pseudoprobleemiga, kuna kõne all on ju e-arved eraisiku seisukohalt. Minul ja ma usun, et 99,99% eraisikutest on täiesti savi, kuidas arved minuni jõuavad. See on ikka ettevõtte asi hoolitseda, et ma arve kätte saaks. Eluilmas ei tule mul eraisikuna pähe mingi keskkonna kliendiks hakata ja sealtkaudu kõigi olemasolevate ettevõtete arveid igaksjuhuks juba ette ära tellima hakata. Milleks ometi. Mul täiesti ükskõik, kas see arve tuleb mulle pdf-na meilile, otsekorraldusena panka või kirja teel postkasti. Peaasi, et ma tean, mida ja mis ajaks vaja maksta. Väga haige ja mõttetu probleemipüstitus.

    • !! |

      Täiesti savi on see sul senini, kuni hakatakse sult selle e-arve toimetamise eest eraldi tasu võtma, nagu võtavad seda ettevõtetelt pangad ja e-arveid vahendavad firmad.

    • ?? |

      Ja sa tõsimeeli mõtled, et kui ma neid arveid mingi portaali kaudu tellima hakkaks, siis mult raha ei võetaks või? No nii sinisilmne ka olla ei maksaks. Kui arve saatmist maksustama hakatakse, siis maksustatakse nii ehk naa, nii et mingit vahet pole nagunii.
      Ja ehk põhjendad ka, milleks mulle eraisikuna see e-arve, kui ainult selle saamine tasuline on ja muud variandid endiselt tasuta on?

  • to ?? |

    Sulle ainult tundub, et saad arve tasuta.
    Arvet väljastavale firmale on need sinule saadetavad kõik e-arved tasulised. Mida rohkem ettevõte e-arveid peab väljastama, seda rohkem peab nende eest maksma.
    Kuna e-arvete tegemine ja väljastamine on ettevõtetele täiendav lisakulu, siis mingil hetkel peab ta oma teenustasu tõstma või arvel eraldi real näitama e-arve väljastamise kulu (nagu Elisa või kes iganes seda teha üritas).

    • ?? |

      Kust sa välja lugesid, et mulle midagi tundub? Praegugi küsivad mõned firmad eraldi tasu näiteks paberarve väljastamise eest. Pole vaja targutada teemal, mis pole üldse teemas oluline.
      Paluks hoopis selgitust, mis tähtsust on minul kliendina, millise operaatori kaudu mingi firma oma e-arveid saadab? Miks peaks eraisik hakkama ise mingi portaali kaudu omale e-arveid tellima? Milleks ometi? Kui teen mingi ettevõttega lepingu või ostan kaupa, siis valin selle konkreetse ettevõtte pakutavatest variantidest, kuidas ta mulle arvet võimaldab saada. Millist keskkonda see firma kasutab või ei kasuta, ei puutu küll vähimalgi määral minusse.

    • Tiia V |

      Tead sinusugustega kauplemine ongi kõige tüütum kliendi juures. Kui sul on arved panka tellitud, siis saad pangast nad ka e-kirjana kätte. Sinu puhul tuleb igatahes firmal lisatööd teha, sest sa ei taha kuidagi maksta. Maksad ikkagi panga kaudu ja oleks viisakas ikkagi e-arve ära tellida.

  • vaatleja |

    Ma vist olin rumal, sest ei saa kuidagi aru Tiia V probleemist, kas keegi targem palun selgitaks? Miks peaks eraisik sellise asja kui "e-arve" peale üldse mõtlema ja veel ettegi?

    • Tiia V |

      Ma mõtlen riigimehelikult ette, sest ma nägin probleemi ja püüan sellele lahendust leida.

  • Alice |

    Taara avita selliste riigimehelikult mõtlevate riigimeeste/riiginaiste eest, kes kui probleemi pole siis tekitavad selle ja pärast lahendavad kangelaslikult.

    • Tiia V |

      Me oleme IT-riik ja minu mõtlemine käib ka teistmoodi kui tavakasutajal. Mina ja mu 3 last on kõik IT-pisikuga. See peaks ütlema kõik. Samas olen ma ka ühiskondlikult aktiivne ehk kui on mõni mõte, siis annan sellest ka õiges kohas teada. Ma ei mõtle ainult endale vaid proovin ise ka midagi kasulikku teha ühiskonna heaks.

      Kuidas probleemi pole? Sina lihtsalt ei näe seda veel.Ja kui probleemi ei näe, siis ei mõtle ka lahendusele. Kui sa oleks kaasa mõelnud ja lugenud läbi kommentaarid, siis oleksid ka asjast aru saanud.

  • ?? |

    no lugesin nii kommentaare, kui sinu targutamist. Ei saa aru ei probleemist, ega selle olematu probleemi lahendamise vajadusest. Minul on samuti 2 last lõpetanud IT-erialad, ometi ei tule ei neil ega ammugi minul pähegi hakata mingit mõttetut probleemi tekitama et siis seda lahendada saaks. Täiesti nõus vaatleja, Alice ja teistega. Tegemist on täieslikult pastakast väljaimetud pseudoprobleemiga, mida ei ole ja suure tõenäosusega ka ei tule.
    Aga no mis me räägime, tegemist on ju TiiaV-ga. Kõige tipp oli muidugi see: seadused on liiga keerulised, ma neid ei viitsi lugeda – ja nüüd räägib sama isik riigimehelikust mõtlemisest. Millist kasu küll ühiskond peaks saama kellegi poolt väljamõeldud olematu probleemi lahendamisest?

  • Tiia V |

    No võtame siis asja uuesti ette.
    Kõigepealt eraisik. Eraisik tahaks ühest kohast tellida e-arved, sest tema ei pea teadma operaatoreid ega midagi, millega tegelevad teenuse pakkujad. Hetkel pole see võimalik, sest pole sellist kohta.

    Ettevõtte puhul: Kasutab operaatori teenust. Ütleme, et näiteks Omniva (sellega integreerivad raamatupidamistarkvara firmad ise) ja sooviks ka tellida kõik e-arved ära, sest kui ta on Omniva klient, siis saab ta arveid ainult Omniva klientidelt, mitte OpusCapita ehk arved.ee omi. Nüüd on ettevõttel suurem eesmärk. Neil on tellitud nii, et arved tulevad otse raamatupidamisse. Minu teadmist mööda pole võimalik, et teise operaatori arved saaks tarkvara kätte. Ehk ettevõtja peaks jooksma ka nagu tuulelipp. Tellima enamkasutatud operaatori teenuseid, selle asemel, et teha 1 keskkond, mis jagaks infot nii operaatorile, kui ka pangale.

    Tuleviku pole vaja panga impordiks majandustarkvarasse sisse logida eraldi panga lehele, et fail võtta, mida importida. Pangad suhtlevad raamatupidamisprogrammiga iseseisvalt. Midagi sellesarnast võiks ka olla see keskkond, kust saaks nii ettevõtja või eraisik e-arveid tellida. Midagi sellist pakub Merit Palga arvutisse installeeritud tarkvara seoses Pensionikeskusega. Tarkvara oskab ise vajalikke andeid lugeda. Lisaks saab klikata Pendionikeskuse lehele. Tehakse liitumiskontroll vastavale isikukoodile.

  • Maimu |

    Kle, aga mis sa neist teistest operaatoritest nuumata tahad. Võta ja tee ise see keskkond ära. Siis saad kaks ühes. Ise endale e-arved ühest kohast tellitud ja hiljem kasseerid teistelt teenuse kasutajatelt ka raha. :D

    • Tiia V |

      Vot selles ongi konks, et sellega peab tegelema riik. Muidu tuleb jälle ettevõte, kes küsib selle teenuse eest tasu. Kes jõuab siis seda e-arvet kinni maksta?

  • Maimu |

    Ütled, et riik peab tegelema, aga lõppeks maksad ka riigile selle kinni, sest tasuta lõunaid ei ole ja igasuguste keskkondade loomisega kaasnevad nende haldus-, hooldus- ja mis iganes muud müstilised kulud. Ja kui mõelda, et riigil ei ole juba täna raha ja puudub jätkusuutlik maksupoliitika, siis on ikka tõsiselt naiivne arvata, et selle teenuse sa siis tasuta kätte saad. Kui ka selle eest otse mingit arvet sulle ei esitata, siis ühel päeval tuleb lihtsalt info, et valitsus on esitanud ja riigikogu hakkab arutama käibemaksu või mille iganes maksu tõstmise seaduse eelnõu.
    Nokk kinni, saba lahti on see riigi aetav bisnis lihtsalt :D

    • Tiia V |

      E-arvetele üleminek on vajalik kogu Euroopa Liidus. Mõnes riigis ongi see seotud Maksuametiga. Neis Euroopa riikides, kus e-arvetele ei minda üle maksuameti survel, toimub see kõigi eelduste kohaselt riigihangete survel. KÕIGI EELDUSTE KOHASELT!!! Meie kui E-riik, lahendame selle probleemi üldse teistmoodi. Milleks riigihanked? Eraisikut ei huvita mingid riigihanked, vaid ta tahab mugavalt teenust kasutada. Ega ettevõtteid siis ei pea sellest luksusest ilma jätma.

      Riigil peab olema e-arvele üle minemiseks eraldatud raha, et see riigis läbi viia. Sellele aga pole üldse mõeldud, kuidas kogu süsteem üldiselt toimima hakkab. IT-riigis tuleb asi lahendada ikka kaasaegsel viisil. Me ei pea eeskiju võtma teistelt riikidelt. See, et riigil pole selleks raha eraldatud on juba nende mure ja eks see tõstab meil makse. Kuidas läheb e-riik üle e-arvele kui tal pole tervet pilti sellest protsessist?

  • mmm |

    lõpetage see jama!

    • Tiia V |

      See küsimus oli mõeldud toimetusele. Kui sul pole midagi öelda, siis palun ära kommenteeri. Mõtle kaasa ja avalda arvamust, et rahandusministeeriumil oleks ka ülevaade toimuvast.

  • K |

    Enne laguneb koost Euroopa Liit, kui seal e-arved kohustuslikuks saavad.
    Just oli tegemist suure rahvusvahelise Soome firmaga, kes lisaks e-mailile saadetud arvele nõudis seda kirjalikult, originaalallkirjadega, paberkandjal xxx aadressile, mis mõeldud vaid arvetega tegelemiseks – neil olevat firmas selline kord.
    Meie riigiski on senini nende e-arvetega jama rohkem kui peaks.

    • Tiia V |

      On jah e-arvega jama rohkem kui peaks. Seepärast püüangi seda lahendada. Euroopa Liidu lagunemisega hetkel pead ei vaeva aga Soome firma kohta ütleks, et firmasisene asi ei saagi toimida kogu ühiskonnas. Ühiskonnas lepitakse kõige pealt kokku reeglid ja siis saab nendest juhinduda ja asju ajada.

  • Kaska |

    Mis siin keerulist on, tellid teenuse saadetakse sulle arve e-mailile pdf kujul ja e-arvena.
    Eraisikuna on mul küll ükskõik sellest e-arvest elus ma ei vaata seda, veel vähem teeks ma sellega midagi.
    Ettevõttena oleks vägagi rahul kui meili teel tuleva pdf-il oleks juures e-arve Kuna programm võimaldab e-arveid sisse lugeda siis oleks sisestustööd ikka kordades vähem. Salvestada tuleks e-arve lihtsalt määratud kausta ja programmis nupulevajutus tooks arved programmi.
    Kuna hetkel ei ole e-arve väga levinud siis pole endale e-arve väljastust programmile juurde ostnud aga jääks see umbes välja ostes 230 eur ja rentides 10 eur kuu +km. Arve saatmiseks on ka üks nupulevajutus, programm genereerib e-maili koos pdf ja e-arvega. Ei mingeid eraldi portaale e-arve tellimiseks.

  • :( |

    võiks selle mõttetu teema lukku panna.

  • Tiia V |

    Kokkuvõte: meil on valida 2 operaatori vahel: Omniva ja OpusCapita. Rohkem pakkujaid vist ei tule. Ja riigil pole ka plaanis lähiajal midagi rohkemat teha.

    Hetkel katsetan ühe ettevõttega e-arve vastuvõttu Omnivaga, mis on integreeritud majandustarkvaraga.

    • :( |

      Täiesti mõttetu ja mitte kellelegi vajalik teema. Lisaks kõigile täiesti ebahuvitav.

      Ilmselt ei ole TiiaV-l mitte midagi arukat teha, kui ta raiskab aega mingi probleemi lahendamisele, mida pole olemas ja mis ka mitte kellelegi peale tema enda mingit huvi ei paku.

    • Tiia V |

      Kui sinul ei teki küsimusi, siis ei tähenda see seda, et teistel küsimusi ei ole. Ministeerium vastas kõigile mu küsimusetele aga siin muudkui vingutakse edasi. Kui pole tarka midagi lisada, siis võiks kommentaari lisamata jätta. Oleks siis lisanud vähemalt oma kogemuse.

    • :( |

      Kui sa oleksid suvatsenud ka teiste mõtteid tähele panna, siis kogu teemas ei leidunud mitte kedagi peale sinu, kes sellel teemal vähimatki mõtet oleks leidnud. Järelikult ei ole peale sinu mitte kellegi küsimusi, kuna mitte keegi ei soovinud ka vaatamata sinu targutamisele üleüldse midagi arutleda.
      Antud juhul ei ole sinul mitte midagi tarka öelda, sest teema on mõttetu ja probleem olematu. Mis kogemusest sa räägid nii mõttetu teema puhul? Ei mina, ega nagu paistab, ka mitte keegi teine peale sinu, ei soovi mitte mingeid kogemusi saadagi. Milleks raisata aega millelegi, mida pole kellegi vaja ja mis ka mitte kedagi ei huvita peale ühe isiku, TiiaV.
      Et ministeerium sulle vastas – kah mul üllatus. Neil lihtsalt on kohustus vastata, ükskõik kui idiootsete küsimustega neid pommitatakse.

  • Tiia V |

    To :(
    See probleem ei puududagi raamatupidajaid vaid ettevõtte juhte, kes peavad otsuseid langetama. Kui sul pole midagi tarka öelda, siis ära kommenteeri. E-arve on igal juhul aktuaalne teema ja kui see sind ei puuduta, siis ole lihtsalt vait.

  • vaatleja |

    Tiia V mine oma rada kindlalt edasi…see on minu poolt siiras.

    • :( |

      Jah, täiesti siiralt, mine oma rada ja ära tüüta teisi absoluutselt mõttetu targutamisega. Eraisikul on praegu ja ka tulevikus täiesti savi mingist e-arvest. Ja ilmselgelt ka praktiliselt kõigil väikeettevõtetel. E-arvet ei kasuta praegu ja ei hakka ka tulevikus kasutama valdav osa (väike)ettevõtetest. See on ja jääb üksikute suurfirmade ja riigiettevõtete nišiks. Aga sellistel ettevõtetel on ka olemas oma IT-meeskond ja mingi ennast ülitargaks pidava TiiaV targutamine kusagil foorumis jätab nad päris kindlasti täiesti ükskõikseks.

    • Tiia V |

      E-arve kasutusele võtmine on ka väikesele firmale taskukohane kui valida õige tarkvara. Tarkvara valimisel tuleb endale selgeks teha, mis operaatoriga on see integreeritud. Kuutasu peab mugavuse pärast maksma aga selle elab esialgu üle.

      Meil on väga palju eraisikust kliente ja seetõttu oli mul huvi ka eraisiku seisukohast, et saaks nõu anda, kuidas saaksime omavahel automaatselt suhelda.

      Ja veel kord. Kui sinul pole probleemi, siis ära kommenteeri.

  • Muhkus |

    Sa alusta oma uurimistööd kõigepealt sellest, kas eraisikul on programm, millega e-arvet vaadata.
    Siis uuri, kas ta üldse tahab oma arvutisse sellist programmi.
    Peale seda peaksid tähelepanu pöörama, kas eraisik on nõus maksma 10 senti selle eest, et ta saaks PDF arve asemel e-arve.
    Ja lõpuks – kas on mõtet "mugavuse" eest maksta 30 eurot, kui sul on 20 arvet kuus?

  • Tiia V |

    No on jah see e-arve röövel aga mina pean ainult Omnivale maksma. Esialgu on 5 eurone pakett aga peab vist 7-se võtma. Lisaks sellele peab hakkama maksma iga e-arve eest. Tuleb lihtsalt teenusele kas või juurde panna aga kliendi käest mina küll raha küsima ei lähe.

    Klient saab endale e-arve panka kui ka pdf-i kujul e-kirjana. Kus juures annab pangast tellida ka teavituse e-arve saabumisest. Seega pole kliendile vaja programmi. Ma pole veel jõudnud nii palju tutvuda aga klient peaks nägema oma arveid ka Omnivas, sest tellida ju saab.

  • Evi |

    KY tasandil tean öelda,et e-arveid saab saata korteriühistu.net. kaudu ja ise seadistasin üüriarvestuse Korter2000 programmi e-arvete saatmiseks panka. Mõlemal puhul tuli leping sõlmida programmi halduriga ja ühekordne tasu oli ning nüüd maksavad pangas op.tasu 0.23 € (bruto)e-arve saajad. seega op.tasu on väiksem tavalisest ülekandetasust.

    • tohohh |

      0,23 nüüd küll väiksem ei ole kui tavaline ülekandetasu, mis pangasiseselt on 0,16 või pole sedagi.
      e-arvetelt kraabivad tasu nii Omniva kui ka Swedbank. Lõpptulemusena on e-arve kallim kui otsekorraldus oli.

  • Tiia V |

    Omniva saadab e-arved ise panka. Swedbankiga ma igatahes eraldi lepingut ei teinud ja see tähendab seda, et klient ei saa Swedbankist otse e-arvet tellida. Omniva lehelt saab küll.

    Ma nägin kuskil tabelit, mis näitas kui palju e-arve kokku hoiab. Minu jaoks naeruväärne, sest kui ma pdf-i saadan, siis ei maksa midagi aga nüüd muudkui maksa mugavuse eest. Nii vastu võtmisel kui ka välja saatmisel. Kuna me suhtleme ka riigiasutustega, siis pole lihtsalt pääsu e-arvest.

  • Tiia V |

    Omniva küll ei selgita köögipoolt aga midagi neil siiski on öelda.

    E-arvetega paraneb ettevõtte likviidsus
    http://rmp.geenius.ee/uudised/raamatupidamine/e-arvetega-paraneb-ettevotte-likviidsus-2015-09-17

  • The topic ‘Toimetusele’ is closed to new replies.