Ettevõtete läbimurdmine Hiina turule on võrdlemisi aja- ja ressursimahukas ning algajatele ettevõtetele vähesobiv, rääkis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Hiina välisesindaja Priit Martinson Eesti Päevalehele.
"Oleme enda kontaktide näitel õppinud seda, et ühe toote või ettevõtte Hiina turule toomiseks peaks planeerima minimaalselt kolm aastat. Ja umbes kahe inimese puhul kohapeal tegutsemiseks tuleks arvestada püsikulusid umbes 200 000 eurot aastas. Väga vähesed Eesti ettevõtted on nõus panustama aega ja raha, mida uue turu avanemine nõuab," rääkis Martinson.
"Ma ei ütleks, et Hiina saaks olla ühelegi ettevõttele esimene turg. Ta on ikkagi turg nendele, mis on juba võimekad, tugevad ettevõtted," rääkis Martinson.
Martinsoni tööülesandeks on leida Hiinast kontakte, kelles äratada huvi siinsete projektide vastu, ja leida Eestis vastupakkumisi. Tema sõnul tajuvad hiinlased hästi oma jõupositsiooni, sest riike, kes soovivad endale Hiina investeeringuid, turiste ja äri, on kõikjal maailmas. Küsimusele, mis on Hiina jaoks Eesti puhul atraktiivne, vastas Martinson, et sellist asja ei olegi.