EAS-i Hiina välisesindaja: ühe ettevõtte turule toomine võtab 3 aastat

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Ettevõtete läbimurdmine Hiina turule on võrdlemisi aja- ja ressursimahukas ning algajatele ettevõtetele vähesobiv, rääkis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Hiina välisesindaja Priit Martinson Eesti Päevalehele.

"Oleme enda kontaktide näitel õppinud seda, et ühe toote või ettevõtte Hiina turule toomiseks peaks planeerima minimaalselt kolm aastat. Ja umbes kahe inimese puhul kohapeal tegutsemiseks tuleks arvestada püsikulusid umbes 200 000 eurot aastas. Väga vähesed Eesti ettevõtted on nõus panustama aega ja raha, mida uue turu avanemine nõuab," rääkis Martinson.

"Ma ei ütleks, et Hiina saaks olla ühelegi ettevõttele esimene turg. Ta on ikkagi turg nendele, mis on juba võimekad, tugevad ettevõtted," rääkis Martinson.

Martinsoni tööülesandeks on leida Hiinast kontakte, kelles äratada huvi siinsete projektide vastu, ja leida Eestis vastupakkumisi. Tema sõnul tajuvad hiinlased hästi oma jõupositsiooni, sest riike, kes soovivad endale Hiina investeeringuid, turiste ja äri, on kõikjal maailmas. Küsimusele, mis on Hiina jaoks Eesti puhul atraktiivne, vastas Martinson, et sellist asja ei olegi.

Allikas:  BNS
Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll