Kõigil Eestis tegutsevatel reisiettevõtjatel tuleb turismiseadust järgida

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tarbijakaitseamet tuletab reisiettevõtetele meelde, et turismiseadusest tulenevaid nõudeid tuleb täita kõigil Eestis tegutsevatel reisiettevõtjatel. Järelevalve käigus on amet tuvastanud, et reisiettevõtjatele pole see üheselt selge ning et nõudeid tõlgendatakse erinevalt.

Kui Eestis asutatud ja Eesti äriregistris registreeritud reisiettevõtja tegutseb küll Eestis, kuid pakub müügiks ja müüb Eestis korraldatavaid pakettreise oma interneti kodulehel välisriigi tarbijatele, peab ta täitma Eesti turismiseadusega sätestatud nõudeid ja tingimusi. Kui Eestis osutatavaid reisiteenuseid sisaldavaid pakettreise müügiks pakkuv ja müüv reisiettevõtja ei tegutse mitte Eestis, vaid väljaspool Eestit ehk välisriigis, peab ettevõtja täitma selles konkreetses riigis kehtivate õigusaktidega kehtestatud nõudeid, sealjuures tagatise omamise nõuet.

Seoses sellega, et Eestis tegutsedes tuleb reisiettevõtjatel täita turismiseadusega kehtestatud nõudeid ja tingimusi, on oluline meeles pidada, mida kujutab endast tagatise omamise üldine nõue ja mida tagatise minimaalne kohustuslik määr.

Reisiettevõtjana tegutsemine eeldab nõuetekohase ehk piisava tagatise omamist. Seejuures peab reisifirmal olema piisav tagatis kogu tema tegevuse igal ajahetkel, et selle arvelt oleks vajadusel  võimalik täita teatud kohustused. Need kohustused on kõik reisijad reisi lähtekohta tagasi tuua ja majutada kuni reisi lähtekohta tagasitoomiseni ning ühtlasi tagastada kõigile tarbijatele nende makstud reisitasud ja tasud lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.

Tagatise minimaalne kohustuslik määr tähendab aga seda, et sellises suuruses tagatis peab reisiettevõtjal olema isegi siis, kui tegelikkuses jääb tema võetud eelnimetatud kohustuste suurus alla tagatise minimaalse kohustusliku määra. Tagatise minimaalsed kohustuslikud määrad sõltuvad reisiettevõtja tegevusala liigitusest.

Nii reisikorraldajal, kes koostab ning pakub müügiks ja müüb pakettreise, kui ka reisibürool, kes pakub müügiks ja müüb reisikorraldaja koostatud pakettreise, peab olema nõuetekohane tagatis. Siinkohal on oluline teada, et reisibüroo vastutab eelpool viidatud kohustuste täitmise eest tagatise arvelt üksnes selle summa ulatuses, mille pakettreisi ostja on reisibüroole tasunud ja mida reisibüroo pole reisikorraldajale edasi kandnud. Reisikorraldaja vastutab aga eelpool viidatud kohustuste täitmise eest tagatise arvelt isegi siis, kui ta on pakettreisi osaks olevate reisiteenuste eest tegelikele teenuseosutajatele pakettreisi reisitasu arvelt raha ära maksnud.

Näiteks kui tarbija tasub reisibüroole pakettreisi eest 1000 eurot ja reisibüroo kannab reisikorraldajale sellest kohe edasi 700 eurot, vastutab reisibüroo 300 ja reisikorraldaja 700 euro ulatuses. Aga kui näiteks tarbija maksab reisikorraldajale pakettreisi eest 1500 eurot ja reisikorraldaja kannab lennufirmale sellest kohe edasi 600 eurot, vastutab reisikorraldaja vähemalt 1500 euro ulatuses.

Tarbijakaitseamet soovitab reisiettevõtjatel tutvuda ameti kodulehel avaldatud juhendite ja juhistega, milles muu hulgas selgitatakse näidetega, kuidas nad peaksid tagatise suurust hindama ja mida seda tehes arvesse võtma.

Vaata lisaks:
Turismiseadus
Juhend turismiseaduses sätestatud reisiettevõtja tagatise osas tagatislepingu tingimuste väljatöötamiseks
Reisiettevõtja tagatislepingu sõlmimise juhend
Juhised reisiettevõtjatele turismiseaduses sätestatud tagatisnõude täitmiseks

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll