Statistikaameti elektrooniline andmekogumiskanal eSTAT sai juunis kauaoodatud tarbijasõbralikuma kasutajaliidese. Uuendatud keskkonnas on andmeid lihtsam esitada ja kanal kasutajasõbralikum.
"Aastate jooksul on eSTAT kasutajaskond jõudnud ligi 80 000-ni, neist u 40 000 ettevõtet peab 2018. aastal andmeid esitama: kasutajaid on palju, kanal tarvitusel üle kümne aasta ning vajas ettevõtjate tagasiside põhjal hädasti muutust," märkis statistikaameti peadirektor Mart Mägi eSTAT värskendamise põhjuste tagamaast rääkides.
Arendamisel tegi statistikaamet koostööd raamatupidamisfirmade ja raamatupidajatega, samuti võttis arvesse kasutajate igapäevast tagasisidet. Uus eSTAT disain on loodud koostöös disainiagentuuriga Velvet. "Uus disain lähtub põhimõttest, et keskkonda oleks lihtne kasutada ja õppimiskõver võimalikult väike," selgitas Mägi. "Anname endale aru, et kuigi ettevõtted ootasid keskkonna uuenemist pikisilmi, võib kasutajatel muudatustega kohanemine aega võtta. Seetõttu on meie klienditugi abi pakkumiseks kõrgendatud valmisolekus," lubas Mägi.
Põhilised muudatused eSTATs
- Oluliselt lihtsam on kasutajate haldus.
- Küsimustike nimekiri kuvatakse andmete esitamise tähtpäeva järjestuses.
- Meeldetuletuste ja teadete süsteemi on lihtne hallata.
- Küsimustikus liikumine on intuitiivsem, andmete kontroll hõlpsam.
- Vigade kuvamine on loogiline ja selge. Veateate ja küsimustiku vahel saab mugavalt liikuda.
- Kõik küsimustikud on ka inglise keeles.
Juunisse on planeeritud uut eSTAT disaini tutvustavad üritused. Kutsed saadame ettevõtete e-postile.
Statistikaameti andmeesitaja klienditugi pakub abi telefonil 625 9100 või meilil klienditugi@stat.ee.
Loe lisaks: eSTAT uueneb 2018. aastal