Ettevõtjatele on täna kehtiv aruandluskord ebamugav ja koormav. Riigile esitatakse palju infot, erinevatel ajahetkedel ja tihti dubleerivalt. Samuti on ebaselgus küsitava infoga seoses ehk ei mõisteta kogutavate andmete vajadust.
Riigi vaates on küsimus selles, mida koguda ja millist väärtust kogutud andmed loovad. Samuti puudub riigil täna ülevaade kogu riigi poolt kogutavast andmemahust.
Projekti eesmärk on vähendada ettevõtete halduskoormust aruandluse esitamisel, kaotada deklareerimine ning dubleeriv andmete esitamise vajadus. Visiooni kohaselt saavutatakse lihtne ja turvaline andmete edastamise võimalus, mille tulemusel esitaksid ettevõtted tulevikus andmeid vaid üks kord ning samas on andmed vajadusel andmekogust lihtsalt kasutatavad.
Selleks luuakse riigi toimimiseks olulise väärtusega majandusarvestuse andmete automaatse liikumise tehnoloogiline lahendus, lähtudes minimaalsuse ja lihtsuse printsiibist.
Projekti raames vaadatakse üle Maksu- ja Tolliametile ning Statistikaametile esitatavad andmed ja määratletakse lõplik andmekoosseis. Samuti luuakse ettevõtetes võimekus andmeedastust automatiseerida.
Paralleelselt tegeletakse töögruppide vormis nii andmete sisuanalüüsi, kui andme kogumise mehhanismide ja teiste seotud teemadega.
Projektis osalevad ettevõtjad ning riigi poolt Maksu- ja Tolliamet, Statistikaamet ja Eesti Pank.
2016 AJAKAVA
Veebruar – andmete kaardistamine
September – palga ja tööjõu teemagrupi andmete koosseis ja struktuur; õigusruumi muudatuste ettevalmistus
Oktoober – andmete edastamise tehnilise lahenduse kokkulepe
Oktoober-november – arutelud ettevõtjatega, detailide täpsustamine
2017 AJAKAVA
Tehnilise lahenduse arendamine, testimine
2018 AJAKAVA
Jaanuar – automaatne andmeliikumine