25. septembril avalikustas Riigikohus kohtuotsuse haldusasjas nr 3-3-1-43-08. Vaidlus puudutab maksukorralduse seaduse § 99 lõike 2 rakendamist.
MKS § 99 lg 1 p 3 alusel peatub maksusumma määramise aegumine alates revisjoni alustamise päevast kuni revisjoni tulemuste põhjal maksuotsuse kättetoimetamise päevani või kui revisjoni tulemusel ei avastatud maksukohustust muutvaid asjaolusid, siis sellekohase kirjaliku teate kättetoimetamise päevani. Sama paragrahvi lg 2 teine lause sätestab: "Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 3 nimetatud juhul lõpeb aegumine hiljemalt revisjoni lõppvestluse või viimaste revisjonitoimingute tegemise aasta 31. detsembril, kui samal aastal möödub või on möödunud käesoleva seaduse §-s 98 nimetatud tähtaeg."
Riigikohus selgitab, et MKS § 99 lg 2 teise lause eesmärk on kaitsta maksukohustuslast olukorras, kus revisjon kestab põhjendamatult kaua ning kogu revisjoni aja on maksu määramise aegumine peatunud. See norm sunnib maksuhaldurit tegema maksuotsuse hiljemalt samal aastal, kui toimus revisjoni lõppvestlus või tehti viimased revisjonitoimingud ja mööduks või on möödunud maksusumma määramise üldine aegumistähtaeg (3 või 6 aastat), hoolimata seejuures aegumise peatumise üldpõhimõttest.
Maksu- ja Tolliamet ning haldus- ja ringkonnakohus tõlgendasid seda sätet valesti, arvates et "aegumine lõpeb" tähendab aegumise peatumise lõppemist. Selline tõlgendus annaks normile risti vastupidise tähenduse, sest revisjoni venimise korral pikeneks aegumistähtaeg veelgi, mitte ei lüheneks. Riigikohus tühistas ringkonnakohtu otsuse ja saatis asja uueks arutamiseks, et ringkonnakohus arvutaks välja õige aegumistähtaja ja vastavalt sellele ka lahendaks maksuvaidluse.
Otsuse teksti vt http://www.nc.ee/?id=11&tekst=RK/3-3-1-43-08