• Laura |

    Mure on selline, et ettevõtte omanik maksis firma arvelt oma telefoni arve?
    Kuidas ma sellega tegelema peaksin? Kas ettevõte võib hüvitada omanikule telefoni kasutamise tasu. Tegelikult ta ju kasutab seda telefoni töö tarbeks?
    Kuidas ma peaksin seda konteerima?
    Ning ega ma ju seda arvet endale sisse kanda ju ei saa või saan???

    Palun aidake!!!

  • monsa |

    Kui juhataja teeb enda isikliku telefoniga töökõnesid, siis võib firma need kompenseerida. Kuid kui firma maksab kinni kogu telefoni arve, siis on seal ka kindlasti sees isiklikud kõned, mis lähevad erisoodustusmaksu alla. Sinna juurde peaks olema vormistatud ka käskiri töökõnede kompenseerimise kohta.
    Kõige mõistlikum on telefonikõnede leping teha üleüldse firma nimele, siis saab võtta telefoniarve firmakulusse ja käibemaksu ka tagasi.

    konteering : D telefonikulu K võlg aruandvale isikule

  • Laura |

    kuid kuidas ma selle arve endale sisse konteerin või ei konteeri?
    See arve ju tema nimel.

  • monsa |

    Kuna arve ei ole firma nimel, siis käibemaksu tagasi küsida ei saa. Kuid arvet saad konteerida ikka. Jäi ennem kahe silma vahele, et arve on juba firma pangakontolt tasutud. Tasumise juurde pead vormistama käskkirja ja lisama telefoni arve koos kõnede eristusega. Konteeridki : D telefonikulu K pank. Võid konteeringu teha ka läbi aruandva isiku. D telefonikulu K võlg aruandvale isikule; D võlg aruandvale isikule K pank.

    Erakõned on erisoodustus ja need konteerid eraldi ja maksustad või siis juhataja maksab need firmale kinni. Kui juhataja kõnede eristust tuua ei taha ja väidab, et kõik on töökõned, siis kajastadki nii. Kuid informeerida tuleks teda maksuriskist.

  • The topic ‘mure’ is closed to new replies.