• Tiiu |

    Tere !

    Kui ettevõte soovib oma äripartneritele teha kingitusi, (näiteks kella) , mille maksumus on ca 2000.- krooni ja graveerib kellale oma logo, kas sellisel juhul saab seda tõlgendada kui reklaamikulu ?

    Tänud vastajaile

  • Asta |

    Graveerimine on sellisel juhul reklaamikulu aga 2000.- kell läheb ikka kingituse alla.

  • Mariliis Kannukene, EML jurist |

    Tulumaksuseaduse § 49 lg 1 kohaselt maksab residendist juriidiline isik tulumaksu kõigilt tehtud kingitustelt ja annetustelt. 2000 krooni maksva logoga varustatud eseme puhul on kahtlemata tegemist kingitusega.

    Reklaami alla saaks liigitada sellist tasuta üleantavat kaupa, millel ei ole saaja seisukohalt vaadatuna tarbimisväärtust (pastakad, helkurid jne). Nt käibemaksuseaduses on otsesõnu peetud vajalikuks kuni 50-krooniseid (+km) kaupu mitte lugeda tarbimisväärtust omavateks hüvedeks, mille üleandmist võiks maksustada. Ka tulumaksu puhul võiks sarnasest määrast lähtuda.

    Kui vaadata tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõud Rahandusministeeriumi kodulehel, siis leiab TuMS §-st 49 muudatuse, mis otsesõnu toob sisse maksuvaba piirmäära reklaamkingitustele (50 krooni).

    Vt tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu:
    http://www.fin.ee/doc.php?13433

  • The topic ‘reklaamikulu’ is closed to new replies.