Küsimus: ettevõtte äritegevuse müümisega teisele ettevõttele, sooviks infot töölepingute ülemineku kohta. Millega peaksid töötajad arvestama, kuidas oma tööstaaži katkemist vältida, millised on töötajate õigused ja kohustused?
Vastab SORAINEN Advokaadibüroo vandeadvokaat Pirkko-Liis Harkmaa:
Ettevõtte üleminekul ühelt äriühingult teisele lähevad töötajate töölepingud ettevõtte omandajale automaatselt üle ja kehtivad muutumatul kujul edasi, st säilib töötajate tööstaaž ja puhkuseõigused ning muutub üksnes tööandja nimi. Muid muudatusi saab uus tööandja teostada üksnes kokkuleppel töötajatega. Ettevõtte üleminek iseenesest ei saa olla töösuhte lõppemise aluseks, kuid välistatud ei ole muudel alustel töösuhte lõpetamine, näiteks koondamise tõttu. Enne ettevõtte üleminekut on töötajatel vähemalt üks kuu enne töölepingute ülemineku päeva õigus informeerimisele ja konsulteerimisele. Seda teevad nii vana kui ka uus tööandja ja selle käigus tuleb töötajaid teavitada üleminekuga seotud asjaoludest. Töötajatel on õigus selle käigus esitada oma ettepanekuid, kuid takistada nad ettevõtte üleminekut ei saa. Kui töötaja ei soovi uue tööandja juures töötada, siis saab ta esitada korralise lahkumisavalduse ja teatada 30 päeva ette. Lahkumishüvitisele sellisel juhul õigust ei ole.