Elektrooniline töövõimetusleht muutub järgmisest aastast kohustuslikuks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Valitsus kiitis neljapäeval, 29. mail heaks ravikindlustuse seaduse ning töötervishoiu ja tööohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu, millega kehtestatakse elektroonilise töövõimetuslehe väljakirjutamine, selle elektrooniline edastamine haigekassale ja elektroonilise töövõimetuslehele tööandja kannete tegemine.

Analoogilised muudatused tehakse ka töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sättes, millega reguleeritakse tööandja makstavat haigushüvitist, lisades sellesse elektroonilise töövõimetuslehe regulatsiooni.

Haigekassa käivitas 2012. aasta novembris projekti, mis võimaldab tööandjatel esitada töövõimetuslehe andmed elektrooniliselt eelnõus esitatud tingimustel. Käesolevast aastast on süsteemiga liitumine olnud kõigile tööandjatele vabatahtlik. 2013. aasta oktoobriks oli elektroonilise töövõimetuslehe teenusega liitunud ligi 600 tööandjat. Märtsi lõpuks esitati 55% kõigist töövõimetuslehtedest digitaalselt ja süsteemiga on liitunud juba üle 8000 tööandja.

"Tulemused on näidanud, et ettevõtjad on süsteemi kiiresti omaks võtnud isegi siis, kui selleks puudub seadusest tulenev kohustus," ütles tervise- ja tööminister Urmas Kruuse. "Tegemist on järjekordse tiigrihüppega, mis lihtsustab töötajate ja tööandjate igapäevaelu," lisas Kruuse. Andmete elektroonilise esitamise aeg haigekassale on tööandjatel lühenenud kordades. Teenust kasutanud ettevõtete töötajad saavad hüvitise kätte üldjuhul juba järgmisel päeval. Kui tehnilistel põhjustel ei ole võimalik andmeid elektrooniliselt edastada, võib töövõimetuslehe välja kirjutada ka paberkujul.

Andmete elektroonilise esitamisega on tööandjatel lühenenud haigekassale töövõimetuslehe esitamise aeg kordades. Teenust kasutanud ettevõtete töötajad said hüvitise kätte üldjuhul juba järgmisel päeval pärast tööandja poolt andmete haigekassale edastamist. Uue teenuse kohta on katseprojektis osalevad asutuste juhid ja töötajad andnud haigekassale positiivset tagasisidet.

Eelnõu kohaselt tunnistatakse ka kehtetuks ravikindlustuse seaduse sätted, mille kohaselt on arsti tõend ja arsti või ämmaemanda otsus täiendav tingimus ajutise töövõimetuse hüvitise määramiseks ja maksmiseks. Eraldi tõend või otsus ei ole hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalik, kuna vajalikud andmed on kantud töövõimetuslehele.

Elektroonilise töövõimetuslehe väljakirjutamise ja esitamise sätted jõustuvad 1. jaanuarist 2015. aastal, teised sätted jõustuvad üldises korras. 2014. aastal võib töövõimetuslehte välja kirjutada kas paberil või elektrooniliselt.

Allikas:  Vabariigi Valitsus

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll