SMS-kampaaniast saadud tuluga saab katta hinnalise auhinnalaua

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Suur osa Eestis praegu läbiviidavatest kampaaniatest kasutab viiekroonist sõnumihinda ning teenib seeläbi ka igalt vastuvõetud sõnumilt tulu.

Kui SMS-kampaanias maksab SMSi saatmine 5 krooni, siis saab ettevõte sõltuvalt SMS-teenuse pakkujast endale kas 2-2,50 krooni, selgitas reklaamiagentuuri DDB Eesti ASi juht Jana Koppel. Ülejäänud osa läheb teenuse pakkujale ja mobiilsideoperaatoritele.


Arusaadavalt ei ole otsese tulu teenimine turundustegevuste esmane eesmärk, kuid vaadates seniseid kampaaniaid, suudab valdav osa neist sõnumituludega kompenseerida pea kogu auhinnalaua ning isegi osa kampaania kommunikatsiooni maksumusest. Teisalt võib seda raha kasutada ka näiteks kampaania raames oleva sooduskampaania katteks. Summad pole küll suured, kuid väikefirmale, kellel on iga sent kallis, on see hea võimalus teha müügikampaaniat.


SMS-kampaania teenust pakkuva Mobi Solutionsi turundusteenuste juhi Lauri Kinkari sõnul on üheks peamiseks argumendiks, millega tänased SMS-kampaaniate korraldajad oma valikut põhjendavad, just finantspool. SMSi saatmisega jäävad Kinkari sõnul ära postikulud, jalutuskäik postkontorisse tarbija jaoks, sekretäri töökulu sõltuvalt sellest, kas saadetised sisestati enne ka Excelisse või sorteeriti lihtsalt. Vajadus tegeleda füüsiliselt kotitäie kirjadega ning võimetus ilma erakordselt suurt tööjõukulu kandmata üldse tulemusi kuidagi analüüsida, loetles Kinkar postikampaaniaga seotud kulusid. Samas SMS-kampaania puhul kulub tarbijal 5 krooni SMSi saatmisele, ettevõtjal aga kampaania tehnilise ülesehituse kulud agentuurile.


Samas kui SMS saatmine on 5 krooni, jääb ettevõttele võimalus saadavast tulust katta oma kampaania kulud.


Näiteks tõi Kinkar ühe kohvikampaania eelmisest aastast, mille kulud olid ca 6000 krooni, kuna sisaldas automaatseid sõnumikontrolle, automaatseid loosimisi ning muud sarnast funktsionaalsust. Kampaaniaperioodiks oli kaks kuud.


Kampaaniast võeti kahe kuu jooksul osa ligi 20 000 korda. Viiekroonise hinna tulult (2,5 krooni SMSi kohta) teeb see 45 000-50 000 krooni, mis võrreldes tehniliste kuludega jättis korraldajale tuluna ca 40 000 krooni – veidi vähem kui hinnanguline auhinnalaua makUsumus, kuid siisUki oluline osa sellest.


Kaks krooni kallim SMSi hind pole Kinkari sõnul tarbijate osavõttu vähendanud: “Viiekroonine kampaania annab ettevõtjale võimaluse pakkuda rohkem ja atraktiivsemaid auhindasid ja see on kampaanias osalejate arvu hoopis suurendanud.”


Santa Maria maitseainete SMS-kampaania korraldanud ASi Paulig Baltic turundusjuhi Kaire Piirsalu sõnul jäi neil iga SMSi pealt kampaaniast üle 2,50 krooni. Kogutud raha pandi kõik auhinnalauale. Samas puudub neil kogemus, kas odavama SMSi hinnaga oleks osalejaid rohkem.

SMS-kampaaniaga võidab kõige enam töötajate ajakulu
SMS-kampaania ja postikampaania võrdlus
Kampaania posti kaudu
  • jalutuskäik postkontorisse tarbija jaoks
  • sekretäri või turundusosakonna töökulu sõltuvalt sellest, kas saadetised sisestati enne ka Excelisse või lihtsalt sorteeriti.
  • vajadus tegeleda kotitäie kirjadega füüsiliselt
  • suur tööjõukulu tulemuste analüüsimisel
  • postiga saatmise kulud ca 5 krooni

  • SMS-kampaania
  • kampaania tehnilise ülesehituse kulud agentuurile
  • SMSi hind tarbijale 5 krooni

  • Allikas: Lauri Kinkal

    Originaalartikkel

    Allikas:  Äripäev

    Pane tähele!

    Kord nädalas

    Telli RMP Nädalakiri

    Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

    Töövahendid

    Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

    Kalkulaatorid

    Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll