Ehitusteenuseid tellides tuleb olla valvas: halb kvaliteet, tähtaegade ja ehitusseaduse nõuete eiramine on igapäevased probleemid.
Möödunud aastal sai tarbijakaitseamet 127 ehitusteenuseid puudutavat avaldust ning 405 ehitusteenuseid ja 196 elektritöid puudutavat telefonikõnet. See on rohkem kui ühegi teise valdkonna teenuste puhul. 65% avaldustest puudutas uste ja akende tellimist ning 21% majaehitusteenust. Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa sõnul oli valdav enamus pöördumistest põhjustatud tööde halvast kvaliteedist, tähtaegadest mittekinnipidamisest ning ehitusseaduse nõuete eiramisest.
“Eriti tüüpiline on see probleem väiksemate ettevõtete töös, kes pakuvad tihti küll odavamat teenust, kuid kellel esineb palju vigu, ebaõigeid ja lihtsustatud tehnoloogilisi lahendusi ning ebaprofessionaalset teostust,” tõdeb Vaksmaa.
Probleemid uste ja akendega on tarbijakaitseameti eksperdi Mati Järvise sõnul tihti tingitud akna- või ukseava valest või lohakast mõõtmisest töövõtja poolt. “Mõned teenusepakkujad püüavad n-ö oma tagalat kindlustada mõõtude allkirjastamisega tellija poolt, kuid vaidluste korral tuleb sellist viga lugeda ikkagi professionaali põhjustatuks, sest tellijalt ei saa reeglina nõuda projekteerija kogemusi,