Tasuta WiFi maksab kinni reklaamiandja

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tartus käivitus detsembris lahendus, kus tasuta WiFi ühenduse maksab kinni reklaamiklient.

Portaali wifi.ee toimetaja Veljo Haamer ja Lõunakeskuse juhatuse liige Jaan Lott usuvad, et tulevikus maksavad reklaamikliendid kinni ka muid teenuseid. Foto: Alar Pardla

WifiGate’i teenus võimaldab tasuta WiFi ühenduse pakkujal kliendile enne internetiühenduse lubamist näidata reklaami.


Portaali wifi.ee toimetaja, Veljo Haameri sõnul on printsiip selles, et teenust ei maksa enam kinni klient, vaid kaupmees kaupmehele. See, kes tellib reklaami, maksab WiFi omanikule raha, lõpptarbijale on seetõttu teenus tasuta. “Ma usun, et see on WiFi tulevik ja tulevikus on ka Elioni ja Elisa WiFi levialad tasuta, pakkudes oma avalehel tasulisi teenuseid.”


Tehniliselt pole lahenduses midagi uut – uus on tarkvarapool, mis on kasutusel WiFi kasutajate autentimisel. WiFi leviala omanik võib uut tarkvara kasutades näidata WiFi võrgu kasutajatele kas oma toodete või makstud reklaami. Samas võib reklaami asemel näiteks küsida kliendiandmebaasi loomiseks kasutaja telefoninumbrit või meiliaadressi. Ka võib korraldada sisse logimisel kuvataval veebilehel mängu, kus näiteks enne tasuta ühenduse saamist tuleb vastata mõnele lihtsale küsimusele. Sisuliselt on võimalused piiratud ainult sellega, mida veebidisainerid ja programmeerijad suudavad valmis teha.


Suure raha teenimist WiFi-reklaamide eest kohvikute ja muude tasuta WiFi levialade omanikel ei tasu oodata. “Ühe kohviku külastajate hulk on nii tagasihoidlik, et reklaami vaatajate arv ei tõota erilist reklaamitulu,” kommenteeris Delfi müügi- ja turundusdirektor -Allan Sombri. Samas on Sombri sõnul WiFi reklaamikanalina tugevalt seotud WiFi leviala asukohaga ja see sobib hästi reklaamimaks tooteid, teenuseid ning poode, mis on leviala vahetus läheduses.


WifiGate-lahenduse plussiks on ka see, et leviala omanik saab täpset informatsiooni leviala kasutajate arvu kohta. Siiani on tihti ainus info WiFi kasutatuse kohta oma töötajate umbmäärane hinnang “täna oli tavalisest rohkem sülearvutitega kliente”.


WiFi-reklaami idee pärineb Ameerikast – seda ühest innovatiivseimast uusi asju proovivast firmast Google.


WiFi ühendustele saab juurde panna mitmesuguseid lisateenused – näiteks tasuline printimine, skanneri kasutamine. Niðitooteks võib näiteks olla failide hoidmine NAS (Network-Attached Storage ehk võrgumälu) kettasüsteemis.


Võrgumälus võib hoida näiteks mõne artisti muusikat, mis oleks kuulatav või alla laetav vaid teatud konkreetses WiFi levialas – kasulik leviala omanikule ning reklaam artistile.


Peale reklaamide näitamise muutub olulisemaks ka kasutajate registreerimine. Lisaks -aegade jooksul tekkivale klientide andmebaasile, on WiFi leviala omaniku elu rahulikum. Tasuta interneti puhul tuleb arvestada ka riskiga, et mingi hetk tekivad probleemid anonüümsuse tõttu. Keegi laimab, levitab viiruseid, üritab kuhugi sisse murda, olles ise anonüümselt WiFi levialas.


“Meil ei ole olnud probleeme internetipättidega, kuid sisetunne ütleb, et jättes asjad liiga vabaks, siis varem või hiljem tulevad ka anonüümsete netikasutajate tekitatud probleemid,” kommenteeris OÜ Lõunakeskus juhatuse liige Jaan Lott seda, miks on kindlasti vaja WiFi levialade puhul kasutajaid registreerida.


Originaalartikkel

Allikas:  Äripäev

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll