Mullu nõustasid Tööinspektsiooni juristid kodanikke ligi 42 tuhat korda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Infotelefoni kõnedele vastasid juristid 32 985 korda, e-posti teel vastati 4474 kirjale ja nõustamisel käis 4325 inimest. 

Tööinspektsiooni töösuhete osakonna juhataja Meeli Miidla-Vanatalu sõnul leiavad kõik Tööinspektsiooni poolt pakutavad nõustamise liigid kasutust, kuna  inimeste ootused ja soovid on erinevad. "Inimesed, kes soovivad kiiret suhtlust eelistavad helistamist infotelefonile, samas kellel ei ole selleks aega ega võimalust kirjutavad jurist@ti.ee. Vastuvõtule tulemist eelistavad eelkõige need, kes soovivad oma töölepingut või muid dokumente nõustamise käigus näidata ja juristiga inimlikult silmast silma suhelda."

2013. aasta esimesest märtsist alates pikendas Tööinspektsiooni infotelefoni lahtioleku aega ühe tunni võrra, ning nüüd on võimalik infotelefoni kaudu nõu saada alates kella üheksast hommikul kuni kella kolmeni päeval. 

Kõige rohkem on kasvanud e-posti teel saabunud kirjade hulk. Kui 2011. aastal saabus jurist@ti.ee kaudu 2040 kirja ja 2012. aastal 3182 kirja, siis 2013. aastaks oli kirjade arv kasvanud 4325-ni. 

Miidla-Vanatalu sõnul on populaarsemad küsimused jäänud aastate lõikes üldjoontes samaks. "Kõige enam uuritakse töölepingu üleütlemise, puhkuse, töötasu ja tööaja kohta."

Tööinspektsiooni infotelefon (640 6000)  töötab igal tööpäeval kell 9.00-15.00. E-kirju on võimalik saata jurist@ti.ee ning vastuvõtud toimuvad linnades üle Eesti ja nende kohta saab infot Tööinspektsiooni kodulehelt www.ti.ee.


RMP.ee toimetuse täiendus

Telefoninumbril 640 6000 antakse infot Tööinspektsiooni järelevalvatavate õigusaktide rakendamisel tekkinud küsimustele.

Infotelefonis vastab jurist:

  • töölepingut,
  • töö- ja puhkeaega,
  • puhkust,
  • palka ja
  • töökeskkonna ohutust,
  • samuti kollektiivseid töösuhteid puudutavatele küsimustele.

Infotelefonis ei vastata ega anta lahendusi töösuhetes tekkinud lahkarvamustele.

Keerulisemates küsimustes ja pikemat selgitust vajavatel helistajatel on soovitav pöörduda kohalikku inspektsiooni.
 
Soovitused infotelefonile helistajale:

  • tee enne helistamist endale selgeks küsimus, millele soovid vastust;
  • püüa helistamisel sõnastada küsimus võimalikult arusaadavalt;
  • küsi üks küsimus korraga ja kuula ära vastus;
  • kuula ära vastaja täpsustavad küsimused;
  • küsi ainult seda, mida tõepoolest on vaja teada saada;
  • väldi helistamist kellegi palvel ehk soovita tal endal helistada;
  • väldi probleemiga seotud pikka tausta selgitust, et anda võimalus ka teistel küsida;
  • ära lasku vastajaga diskussiooni;
Allikas:  Tööinspektsioon

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll