19 aastat Forbesi poolt korduvalt üheks paremaks töökohaks valitud SASi instituudi inimressursside asepresidendina töötanud David Russo ütles, et töötajatest tuleb hoolida ja lasta neil loomingulised olla.
SASi instituudis inimressursside asepresidendina töötanud David Russo eile Tallinnas esinemas. Foto: Arno Mikkor
"Inimesel on loomulik instinkt jätta endast jälg. Kui nad näevad, et tööandja hoolib nendest, laseb neil otsustada ja teeb olemise mugavaks, siis tööandjad võidavad sellest, sest töötajad tahavad vastata hoolitsusele," selgitas ta Baltimaade tegevjuhtide seminaril "Peidetud väärtus".
Inimesed tahavad mängida
"Inimesed on nagu lapsed: neile meeldib mängida, nad tahavad, et neil oleks lõbus. Kui inimestel on tööl lõbus, on nad loomingulised, mis tähendab, et nad on produktiivsemad, mis tähendab omakorda, et tulemus on parem," rääkis Russo.
"Kui juhtkond tegeleb mikrojuhtimisega, siis lükatakse inimesi tegema kindlaid asju, täitub ennustus, et inimesed ei ole produktiivsed, vaid teevad täpipealt seda, mida neil teha kästakse," selgitas ta.
Parimates töökohtades ei sunnita inimesi valima töö ja eraelu vahel. "Kui sunnitakse inimesi valima lähedaste ja töö vahel, siis kaob tööandja kindlasti. Parem on olla võimalikult paindlik, sest kui on valida, kas lasta isal minna lapse jalgpalli vaatama või sundida teda 9.33-16.42 tööd tegema, siis on kasulik lasta tal valida tööaega nii, et ta saaks võistlustele minna. Nagunii ta mõtleks jalgpallivõistlusele, mitte tööle. See aga ei tähenda, et tööd ei peaks tegema," selgitas ta.
Russo sõnul on oluline olla esimene oma töötajate jaoks. "Kui sa ei ole töövõtja jaoks number üks, siis paned oma kliendisuhted ohtu iga kord, kui mõni su töötaja kohtub kliendiga," selgitas ta.
Tagasi hea müüja juurde
"Kui iga kord on poes uus kassiir, lihaleti müüja vms, siis ei ole võimalik suhet üles ehitada. Kui aga kassas istub kogu aeg sama inimene, siis on võimalik ehitada suhe, mis tekitab mugavuse, tahtmise tagasi tulla," lisas ta.