Milleenlased on hävitamas mitmeid tööstusharusid

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Pulmad Jalad Kingad

Y-generatsioon ehk milleenlased erinevad enda eelistuste ja raha kulutamisharjumuste poolest vanemast põlvkonnast üpriski palju. Teistsuguste harjumuste tõttu ei kasuta milleenlased aga tooteid ning teenuseid, mis on olnud kunagi väga populaarsed. Näiteks mootorrattad on vaikselt noorte tõttu välja suremas, kuid näiteid jagub veel.

Pabersalvrätikud

Ühe näitena võib välja tuua sellise lihtsa toote nagu salvrätikud. 1950ndatel olid kangast salvrätikud oluliseks elemendiks laual, kuid paberist salvrätikute ilmumine tõrjus need sealt välja. Ent viimase 20 aasta jooksul on pabersalvrätikute kasutamine vähenenud. Selle põhjuseks võivad olla milleenlased, kes eelistavad hoopis majapidamispaberit, isegi õhtusöögipidudel. Üks 2016. aastal läbi viidud uuring leidis, et poole aasta jooksul oli vastanutest 56% ostnud paberist salvrätikuid, kuid 86% majapidamispaberit.

Traditsioonilised pulmad

Pulmad muutuvad ajas järjest enam mitteametlikumaks, sest tänapäeva noored abielluvad vanemas eas ega vaja seetõttu enda vanematelt pulmade pidamiseks rahalist toetust. See võimaldab noortel pulmi läbi viia nagu nad ise tahavad. Banketisaalide ja hotellide vastuvõturuumide asemel eelistatakse kohti nagu farmid ja aidad. Pulmakleitide disainerid kannatavad ka selle trendi käes, et pruudid eelistavad lihtsaid kleite. Näiteks Alfred Angelo, mis oli kunagi üks maailma suurim pulmakleitide tootja ja jaemüüja, kuulutas 2017. aastal finantsraskuste tõttu välja pankroti.

Teemandid

Kuna milleenlased on rohkem teadlikud enda finantsasjadest, ei taha nad kallitele teemantidele kuigi palju raha kulutada. Nad on teadlikud ka sellest, et looduslikud teemandid ei ole tegelikult nii haruldased, kui reklaamid seda väidavad. Põhjus võib olla ka see, et laboris kasvatatud teemandid, mis on 30% odavamad, on milleenlaste hulgas populaarsust kogumas. Kui 2018. aastal oli sünteetiliste teemantide turg 1,9 miljardit dollarit, siis 2035. aastaks peaks see jõudma 15 miljardi dollarini.

Laboris kasvatatud teemantide turu prognoos (miljardit dollarit)

imagelhv
Allikas: Paulzimnisky.com

Mootorrattad

Y-generatsioon ostab olulisemalt aeglasemas tempos mootorrattaid kui tegid seda eelnevad põlvkonnad. Näiteks Harley Davidsoni käive on viimasel neljal aastal palju kannatada saanud ning arvatakse, et süüdi on just milleenlased, kes ei näe mootorrattaid kui hobi, vaid praktilist sõiduvahendit. Avatud teel sõitmise vabadus, mida Harley Davidson reklaamib, ei ole tänapäeva noortele kuigi kutsuv. Neil on palju rohkem entusiasmi hoopis suurlinnas elamise vastu. Asi võib olla ka selles, et milleenlastel pole kuluka hobi jaoks piisavalt vahendeid.

Pesupehmendajad

1960ndatel kuulsaks saanud vedeliku müügikäive on viimasel kümnel aastal kõvasti vähenenud. Proctor & Gamble peab siin peamiseks süüdlaseks Y-generatsiooni. Kuigi pesumasinad on küll paremaks läinud, on üks põhjus ikkagi noored, kes tunnevad palju rohkem muret toodetes peituvate kemikaalide pärast, ega soovi seetõttu kemikaale täis kangapehmendajaid kasutada. Milleenlased kannavad tänapäeval ka tihti spordiriideid, mida ei soovitata pehmendajatega pesta.

Hommikuhelbed

Üks 2016. aastal tehtud uuring leidis, et 40% milleenlastest eelistavad hommikuhelbeid mitte süüa. Üllatav põhjus: selle valmistamine ja koristamine võtab liiga kaua aega. Kindlasti mängib oma osa ka see, et hommikusöögi menüü võib olla väga lai, alates jogurtist ja lõpetades kuumade võileibadega. Mõned analüütikud arvavad hoopis, et milleenlaste suhe antud toiduga on muutumas ning nad näevad helbeid kui snäkki, mitte kui igapäevast hommikusööki.

Kaabeltelevisioon

Cutting the cord ehk juhtme lõikamine osundab fenomenile, kus inimesed lõpetavad lepingu kaabeltelevisiooniga, et kasutada alternatiivseid voogedastusteenuseid. Viimased on peamiselt online voogedastusplatvormid nagu Netflix, Amazon ja Hulu. Nii milleenlased kui ka X-generatsioon on põhilised grupid, kelle hulgas antud nähtust on märgata. Põhjuseks on odavamad hinnad ja võimalus isikupärastada ehk vaadata nii palju erinevaid saateid, kui soovi on.

Masstoodetud õlu

Peavoolu õllede nagu Budweiseri ja Heinekeni müügitulud on langemas ja ka siin süüdistatakse milleenlasi. Goldman Sachs alandas 2017. aastal Constellation Brandsi ja Boston Beer Company reitinguid, tuginedes uuringutele, mis näitavad, et milleenlased joovad vähem õlut kui eelmised põlvkonnad. Ja kui noored joovad õlut, eelistavad nad hoopis käsitööõllesid. Milleenlastele meeldib viimaste lai maitsevalik ja kogukond, mis käsitööõllede ümber on tekkinud.

Salvrätikud, pesupehmendajad ning teised ülalnimetatud tööstusharud on ainult mõned näited kõikidest nendest tööstustest, mida enesekeskeks ja laisaks peetud Y-generatsioon on kas hävitamas või ümber muutmas. Parim, mida antud muudatustest ohustatud ettevõtted teha saavad, on olla uutele ideedele ülimalt avatud, et mitte rongist maha jääda.

Allikas:  LHV

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll