Eesti ei kehtesta raskeveokite teemaksu konkurentsivõime kaalutlustel

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kuna valdavalt liiguvad Eesti teedel kohalikku päritolu raskeveokid, teeniks raskeveokite teemaksu rakendamisel Eesti riik maksutulu peamiselt Eesti ettevõtjate arvelt, mis omakorda halvendaks nii Eesti vedajate konkurentsivõimet kui ka majanduskeskkonda tervikuna.

"Analüüs näitas, et Eesti oludes ei oleks tee maksustamine otstarbekas ja tasu ei saa kehtestada ka nii-öelda diskrimineerivalt, see tähendab ainult välisvedajatele. Seega kehtestades teemaksu, langeks Eesti vedajatele täiendav maksukoormus lisaks omandimaksule ka uue teemaksu näol,” ütles BNS-ile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.

Hinnanguliselt sõidab päevas Eesti teedel keskmiselt 450 välisveokit, mis on kooskõlas ka lätlaste hinnanguga, et nende teedel liigub päevas umbes 550 välisveokit. Eeldades, et kõik välisveokid, mis Eestisse sisenevad, ostavad päevase vignette\’i, mille hinnaks on direktiivis kehtestatud 11 eurot, oleks välisvedajatelt tee kasutusmaksudena laekuv summa  suurusjärgus 2 miljonit eurot aastas.

Ruuda sõnul maksaksid Eesti vedajad tee kasutusmaksudena aga suurusjärgus 20 miljonit eurot aastas. Kohalikke vedajaid veokite omandimaksust vabastada ei saa, kuna eurovignette\’i direktiivi kohaselt on kohustuslik säilitada veokitele omandimaks hoolimata teekasutustasu kehtestamisest. Eestis raskeveokimaksu aastane riigieelarvemaht on suurusjärgus 3,7 miljoni eurot.

"Seega mõjutaks teekasutustasu kehtestamine märkimisväärselt  rahvusvahelisi vedusid teostavaid vedajaid, kes konkureerivad teiste riikide vedajatega, aga tervikuna lisanduks täiendav maksukoormus kõikidele Eesti raskeveoki- operaatoritele, mis lõppkokkuvõttes tõstab nii veoteenuste kui ka kauba lõpphinda tarbijatele," märkis Ruuda.

Üle kolmandiku  Eestis registreeritud veokitest veavad reaalselt enamuse ajast välismaal, viibides Eestis minimaalselt. Direktiiv lubab aga kohalikus registris registreeritud sõidukitele rakendada ainult aastast maksu, mis tähendab, et antud vedajad maksaksid  teekasutustasu nii Eestis mitteviibimise eest kui ka tegelikult vedu sooritavas välisliikmesriigis.

Allikas:  BNS
Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll