Kuidas küll leida nutika kingi ideed?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kinkimine oleks teoorias justkui imelihtne: on see, kes kingi teeb, ning kindlasti ka teine pool, see, kes kingi saab. Kuidas teha aga nii, et kingitus tabaks kümnesse?

Vahel tundub, et kingituse võib rahulikult osta poest või tellida kataloogist. Kui parasjagu raha ei ole või kulub teist muudele asjadele, siis tuleb leida firma kõige nutikam ja lõbusam ning lasta tal miskit välja mõelda. Siis rakendad vähemkoormatud tööle, lased neil kingitused valmis teha ja laiali vedada. Viimast võib hädapärast teha ka ise. Või lasta seda teha kulleril. Ongi kõik. Millest siin pikemalt rääkida? Eelnev jutt on puhas kuld, ainult sellisel juhul muidugi, kui oma klientidest mitte hoolida. Kliendid ja partnerid, õieti nende hulk ning head suhted, tähendavad tänapäeval rohkem kui kümme miljonit pangakontol. Mäletate küll seda vanasõna, mis rõhutas, et saja rubla asemel on parem omada sadat sõpra. Nõukogudeaegne sõnamine küll, aga turunduslikku mõtlemist otsast otsani täis.


Äripäeva nõupidamisteruumi kogunes viis meest – kõik sellised, kes ise teinud ja aidanud teistel välja mõelda nutikaid ja tabavaid kingitusi. Hommikuse kohvi kõrvale pandi sõnadesse hüüumärgiga mõtteid, mis võiks olla abiks siis, kui planeerida igati õnnestunud kingitust.

Oma lugu!

Sihtgrupi kultuuriruumi peab tunnetama! Kinkisin kunagi soomlasele Absolut ­viina! Aga ta solvus.
Marti Kivimägi, Kala Ruudus OÜ partner

Kingituste väljamõtlemine on oluliselt lihtsam, kui on olemas mingi oma lugu. Lugu, mis aitab leida ka järgmist kingitust, mis annab võimaluse vaadata asjadele erineva nurga alt. Lugu võib keerelda ühe teema või konkreetse asja ümber, olgu see siis seotud firmaga või mitte. Lugu võib olla ka näiteks mingi pusle, kingitused, mis eraldi kogunedes lõpuks terviku moodustavad!

Järjepidevus!

Reklaamifirma Kolm Karu e-jõulukaarti ootavad kõik, sest tavaliselt Osolin laulab seal. Kui ühel aastal jääks selline kaart tulemata, oleks kohe suur mure. Äkki on Olav haigeks jäänud?
Urmas Villmann, Kontuur Leo Burnetti loovjuht

Tehes kord isikliku kingituse ei saa kunagi poolele teele seisma jääda. Sest mida mõtleb mees, kes eelmisel aastal sai vägeva pudeli šoti viskit, siis, kui järgmine kingitus on näiteks erikujundusega kilukarp? Kui kord on kingitus sünnipäevaks saadetud, siis tuleb see saata ka järgmisel aastal. Unustamine on lubamatu, see annab ühese signaali, miski on suhetes justnagu mäda!

Personaalsus!

Vahel saab lihtsa asja ­kergesti eriliseks. Võtad ühe nokkmütsi ja õmbled sinna külge näiteks tuti.
Tauno Loodus, Event Mastersi tegevdirektor

Kellele ei meeldiks saada kingitust, mis on mõeldud justament talle? Sageli ei piisa ainult sellest, et kirjutada kaardile käsitsi nimi ja allkiri. Ehkki vahel mõjub ka just see. Oluline on mõista, milline on suhe selle inimesega, kellele kingitust tehakse. Liiga isiklik kingitus võõrale võib tekitada rohkem halba kui loodetud head. Personaalsus on mõnus sõna, aga ehku peale minna siiski ei saa. Aga kui suhted on head, siis muudab isiklik kingitus nad veelgi paremaks!

Üllata!

Õnnestunud kink on see, mida saaja ei oska oodata. Ootamatult saadud ja ootamatu sisuga kingitus võib vahel teha ära suurema töö, kui suurejooneliselt plaanitud vägevad kingid. Arvatavasti on tippjuhtide lauasahtlites mitmed kellad, mida nad kunagi käe peale ei pane, sest olemas on oma, see üks ja ainus. Kingitus on nagu abielu, kõik me teame, et kink tuleb sünnipäeval. Ootamatult tehtud kingitus, justkui ilma põhjuseta, on alati tõhus vahend.

Ära tekita kohustusi!

Ma ei taha kingituseks ­taime, sest ma unustan ­neid kasta!

Kaarel Kivikangur, Royal Service’i Art Director

Ükski kink ei tohiks olla selline, mis saajas tekitab ­hiljem tunde, et nüüd ma pean. Paljud unustavad kasta lilli. Samuti võivad saajale tunduda tüütud kingitused, mida ta peab ise lõpuni meisterdama, voltima või värvima.


Liiga kallis kingitus paneb kukalt kratsima, mida mulle sellega tahetakse öelda, mida ma pean nüüd tegema. Kõige viletsam on see kingitus, mille saaja peab ise oma sajaseid luhvtitama. Sünnipäeva puhul on kõik tooted poole hinnaga – see ei ole kingitus!

Aeg!

Kingituse tegemiseks tuleb valida õige aeg. Juba mitmekümnes piparkoogikorv jääb kindlasti ilma tähelepanuta. Vahel peaks vaatama asjadele laiemalt. Näiteks saab jõulukingituse ümber sõnastada näiteks uue aasta, lahkuva vana-aasta, nääri-, aasta esimese päeva või mõneks muuks sarnaseks kingituseks. Ehk üllatada hoopis kuu aega hiljem või siis hoopis enne teisi, kuu aega varem. See nõuanne kehtib muidugi aasta­vahetuse ja jõulude kohta. Samas on see kõige suurem kingituste saatmise aeg.


Iga nutikas hoiab hoolega silma peal tähtpäevadel, millal võiks oma kliente ja koostööpartnereid mõne vaimuka ­kingiga üllatada!

Ära jaga katteta lubadusi!

Kui kingitus on vormistatud nii, et peaks justkui saama nalja, siis saagu ka! Kasutu on kingitus, mis tegijale toob kõhukrambid ja nabani nalja, saajale aga ainult õlakehitust.

Ära tee klientidest reklaamitulpa!

Kes see ikka tahaks, et kingituse peal oleks üüratu logo. Kingituseks saadud seljakott teeb rõõmu oma praktilisusega, logo ja kingituse saaja nime võib alati tikkida ainult omanikule nähtavasse kohta.


Originaalartikkel

Allikas:  Äripäev

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll