T-särk troonib firmakingi esikümnes pastapliiatsi kõrval

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Firmakinkide hulgas on vaieldamatu soosik kirjutusvahend, kuna see on odav ja seda saab palju. Kuid siiani on populaarne ka T-särk.

Nagu teada, äris tasuta lõunaid pole ning kingitusi üldjuhul ilma tagamõtteta ei tehta. Valdav osa kingitustest kannab kinkija sõnumit tegelikult ka siis, kui sellele on kantud ainult firma logo. Sõnum võib olla väga erinev, otsesest reklaamist kuni tänuavalduseni hea koostöö eest.

Vastab reklaamsärgi tootja Fifaa ostu-müügijuht Britte Maidra.


Mida peab firma T-särgi kinkimisel arvestama? Arvestama peab seda, et toode toetaks sõnumit, mida tahetakse edastada, samuti tuleb kingituse valimisel lähtuda selle tulevasest tarbijast.


Kui on selge, millise sõnumi peab T-särk kohale toimetama, siis saab hakata toodet ennast valima. Näiteks kosmeetikasarja toetavad särgid naistele, noorteüritust korraldavale meeskonnale noortepärased raglaanvarrukatega särgid, HoReCa sektori töötajatele just selle valdkonna jaoks välja töötatud kollektsioonid jne.


Rõivaste kinkimisel on alati vaja arvestada suurusega. See võib osutuda keerulisemaks näiteks juhul, kui tahetakse teha üllatus või kui pole teada, kes tulevane tarbija üldse on. Esimesel juhul üritame suuruse määramiseks leida kliendiga sarnast kasvu inimese, teisel juhul, näiteks give away kampaaniaks, valitakse suurused välja aja jooksul omandatud kogemustele toetudes.


Ainult hinnast ei tasu lähtuda, kuna sellisel juhul võib kinkija eesmärk täitmata jäädagi ning on oht saavutada hoopis negatiivne efekt.


Mis toob õnnestumise? Erinevaid T-särke ja T-särgipakkujaid on palju, seepärast muutub järjest olulisemaks, mida ja kuidas sinna peale kirjutada ehk millist sõnumit toode kannab – tegelikult kehtib see kõigi reklaamkingituste kohta. Nii võib saada valgest T-särgist, mida meil kõigil kodus on, tänu sõnumile lemmiksärk.


Milline valik on parim? Parim valik on tehtud, kui kingi saaja ei aseta toodet lihtsalt riiulisse tolmu koguma, vaid leiab kingile igapäevase kasutuse ja meenutab alati hea sõnaga inimest või ettevõtet, kes talle selle kingituse andis.


Millise T-särgifirma toodangut eelistada? T-särgibrände on maailmas palju. Aastas müüakse maailmas ligikaudu 2 miljardit T-särki, mis teeb T-särgist ühe müüduima rõivaeseme üldse.


Maailma üks vanimaid, suurimaid ja ka tuntumaid T-särgitootjaid on Fruit of the Loom. Selle kaubamärgi logo tunnevad ilmselt paljud ära, suur õun ja viinamarjakobarad. Fruit of the Loom on kujundanud paljuski T-särgi arengut maailmas. Tänapäeval kasutatakse Fruit of the Loomi T-särke väga palju reklaami valdkonnas ja suveniirsärkidena, kuna hinna ja kvaliteedi suhe on väga hea.


Teine suurtootja, Jerzees, on samuti Ameerika päritolu, olles Russell Corporationi Ltd tütarfirma. Russell Corporation, asutatud 1902, on Nike, Adidase-Salomoni ja Reeboki järel suuruselt neljas spordi- ja vabaajarõivaste tootja (Sporting Goods Intelligence, vol 21, no 34, 30.08.04). Jerzeesi


T-särkide puhul on märksõnaks kvaliteet.


Millele veel tuleks tähelepanu pöörata? T-särkide puhul on palju detaile, millele tuleks tähelepanu pöörata, mitte ainult grammkaalule, mida asjatundlik tarbija oskab tänapäeval juba küsida. Kui tihedalt on särk kootud, õmblustele, kraele jne. Seepärast on meie klientidel juba välja kujunenud lemmikud, olenevalt sellest, kas tahetakse särki sportimiseks, suvepäevadeks või kinkimiseks.


Millist tehnoloogiat logo tootele kandmiseks kasutada? Sõnumid valdavalt trükitakse T-särkidele. Vanim tekstiilile trükkimise tehnoloogia on siiditrükk. Seda kasutatakse tänaseni peamise tehnoloogiana särkidele trükkimisel, kuna see annab kvaliteetse ja pesukestva tulemuse, võimalik on kasutada peaaegu kõiki värvitoone, samuti on see otstarbekas suurte tiraa˛ide trükkimisel. Kasutada saab spetsiaalseid efektvärve (helkurit, luminestseeruvat, kullakarva jne).


Peale siiditrüki on tänapäeval kasutusel kuumtrükk ehk presstrükk, mis leiutati 1963. aastal. See on nn triikraua põhimõttel spetsiaalse kile kuumutamine tekstiilile. Selle tehnoloogiaga on lihtsam ja kiirem trükkida, näiteks väikeste tiraa˛ide või erinevate kujunduste puhul. Palju kasutatakse seda spordirõivastel, kuhu tuleb kanda numbreid ja palju erinevaid logosid. Seda teenust pakutakse peamiselt kaubanduskeskustes nii eraisikutele kui ka firmadele, kes soovivad kiiresti ja väikeses koguses särke trükkida.


On ka flock-tehnoloogia, mis kujutab endast reljeefsemat trükki.


Loomulikult saab T-särkidele ka tikkida. Tikandi puhul tuleks arvestada, et tikitav kujutis ei oleks väga suur, kuna tikandi hind sõltub üldjuhul pistete arvust ning väga suure tikandi puhul võib teenuse hind toote hinna isegi ületada. Palju kasutatakse tikandit särkide dekoreerimisel firma logoga ning embleemidega ning ka siis, kui soovitakse eksklusiivsemat tulemust saada. Nõudlikule kliendile on võimalik disainida särk koos nii tikandi kui ka trükitehnoloogiaga.


Niisiis – T-särgile pigem siiditrükk, fliisidele, pusadele ja jopedele tikand.


Originaalartikkel

Allikas:  Äripäev

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll