Firma jõulu- ja aastavahetuspidu

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Jõulude lähenedes peab firma juhtkond tegema taas otsuse, mida ette võtta oma töötajatega ja kuidas neid tööaasta eest tänada. Tavaliselt langeb korraldamine peamiselt firma sekretäride ülesandeks, kuid miks mitte organiseerimistöödest osa võtta kogu personaliga, kaasa arvatud finantsspetsialistid.


 

Peokorraldamise ABC

EESMÄRK JA SIHTGRUPP

Jõulu- ja aastavahetuspidu korraldatakse tavaliselt eesmärgiga oma töötajaid tehtud töö eest tänada ja samuti paremini koos töötavaks meeskonnaks ühendada ehk tegemist on motivatsiooniüritusega. Tihti kutsutakse peole töötajad koos kaasadega. See näitab, et firma peab lugu ka perekonnast ja püüab natukenegi kompenseerida neid pingeid, mida töötajad vahel töölt koju kaasa viivad. Samas aga, kui firmas on palju töötajaid, võib perekondliku ürituse korraldamine ajada lõhki peoeelarve. Valik on siiski korraldajatel.

AEG

On välja kujunenud, et jõulu- ja aastavahetuspidu korraldatakse detsembrikuus ja tavaliselt enne jõule. Kuna kuu alguses keegi pidu korraldada ei soovi, siis teoreetiliselt peaksid kõikide Eesti firmade aastalõpupeod ära mahtuma kahte nädalalõppu. Seda on aga puhttehniliselt raske korraldada. Puudu tuleb nii ruumidest kui ka esinejatest ja õhtujuhtidest. Leevendust sellesse segadusse tooks see, kui firma oleks nõus korraldama peo detsembri lõpus või isegi jaanuari alguses. Harvad pole ka juhud, kus aastalõpupeo asemel korraldatakse jaanuaris või veebruaris talvepäevad, mis on isegi parem motivatsiooniüritus, sest erinevad võimalused on laiemad (näiteks aktiivne tegevus õues). Kes soovib aga traditsioonilist jõulupidu, siis sellel tuleb varakult hakata tegelema koha ja esinejate broneerimisega.

PEO ÜLESEHITUS

Jõulupidu on palju akadeemilisem üritus kui ükskõik milline muu firmaüritus. Sellepärast ei tehta seda tavaliselt stiilipeona ja ülesehitus on küllaltki ühesugune. Kuid ühendades nii jõulu- kui ka aastavahetuspeo, võib rõhuda siiski lõbusamale stiilipeole. Stiilipeo lahendust kasutatakse siis, kui soovitakse peole anda natuke eelnevat elevust, et inimesed valmistuksid selleks ürituseks, mitte ei tuleks ainult saama. Stiilid mida võiks kasutada, võivad olla näiteks "Karneval", "Muinasjutt", "Kolhoosi jõulupidu" või siis mõne ajastu stiil, näiteks 80-ndad, harvem barokkstiil. 80-ndate stiilipeole võiks vabalt liita ka kaasajal populaarse videodisko nagu vanasti, läbi video ja teleri.

Tavaline peo ülesehitus on järgmine: tulijatele jagatakse avapokaal hõõgveini, seejärel peab keegi firma juhtkonnast tervitus- ja tänukõne peale mida istutakse lauda. Peale 1 – 1,5 tundi söömist meeleoluka taustamuusika saatel võtab sõna õhtujuht, kes siis teeb natukene jõulunalja. Edasi jätkavad vaheldumisi tantsuansambel ja õhtujuht. Vahepeal käib ka jõuluvana, kes jagab kingitusi. Jõuluvana ja kingituste sissetoomist ei maksa karta, sest praktikas näeb see kingituste jagamine välja nii, et esimesed julgemad laulavad või loevad luuletusi üksinda, edasi juba kahekesi, viiekesi, kümnekesi. Kell 23 kuni 24 tuuakse lauale kringel või jõulukook, harvemini tort. Tavaliselt lõppeb pidu paar tundi peale keskööd.

PEOKOHT

Et pidada pikka pidu, ehk alates 19.00 kuni üle südaöö, siis peaks rahval kindlasti olema mingisugunegi istumisvõimalus ning parima ülesehitusega ruum võiks olla üks suurem saal. Saal annab võimaluse, et juhul kui ise ei soovi tantsida või  tegevuses osaleda, on võimalik jälgida kõrvalt teiste tegemisi. Teada on, et mitu väikest ruumi killustab rahva ja ei täida eesmärki, et kõik saaksid kõigiga paremini tuttavaks. Tänapäeval on populaarne valida ka võimalus minna ühiskülastusele teatrisse ning peale etendust paluda teatrist leida võimalus paaritunniseks koosviibimiseks. Viimase aja trendiks on peokohaks valida SPA-d, veekeskused.

EELARVE

Olenemata asjaoludest ja pingsast planeerimisest kipub kõik ikkagi minema kallimaks kui planeeritud. Kõik oleneb ajast, millal asutakse pidu organiseerima. Kui organiseerimine jäetakse viimasele hetkele, siis peab arvestama, et tegemist on hooajaga ning sellel ajal küsivad kõik peokohad ja artistid topelttasu. Hinnad ajavad artistid ja peokohad kõrgeks ka teisel põhjusel – kuna esimesel poolaastal on meelelahutusalal nn hapukurgi hooaeg, peavad kõik talvel "rasva koguma", et suveni vastu pidada.

Kõigi nende võimalike probleemidega toimetulemiseks on ainult üks soovitus – planeerima tuleb hakata varakult.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll