Teil on hea äriidee! Millest alustada?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Paljud inimesed pelgavad, et kui nad oma heast äriideest räägivad, siis võetakse see ära. Tegelikult on ideest veelgi olulisem hea teostus: keegi peab selle reaalselt ellu viima ja kliendid leidma ning see eeldab juba põhjalikumat ettevalmistust. Niisiis, oletame, et teil on hea äriidee. Millest alustada?

Kõigepealt tuleb ideed testida, et saada aru, kas seda on üldse mõtet edasi arendada. Küsige endalt:

  • Kas probleem, mida te lahendama hakkate, on üldse oluline?
  • Kui palju on neid inimesi, kes kasutaks oma probleemi lahendamisel teie lahendust?
  • Kui palju on neid inimesi, kes on valmis selle lahenduse eest maksma?
  • Kui palju nad on valmis maksma?

Eestis aitavad nendele küsimustele vastata:

  • Garage48 – üritus, kus osalejatel tuleb 48 tunni jooksul oma ideed esitleda, panna kokku tiim ning teha valmis prototüüp. Teid suunatakse mõtlema kõigile tootearenduslikele aspektidele, nt ärimudelile, hinnastamisele, tootedisainile, turusegmendile jmt.
  • Ajujaht – Eesti suurim ja kõrgeima auhinnafondiga äriideede konkurss. Oluline on osaleda mentorprogrammis, kus teile antakse idee arendamisel pidevalt tagasisidet.
  • BuildIt, Startup Inkubaator, Startup Wise Guys – ärikiirendid, mis pakuvad kolme-neljakuulist programmi, mille vältel nõustavad tiime rahvusvaheliselt tunnustatud mentorid.
  • Prototron – finantseering prototüübi loomiseks.

Kui küsimused on vastuse saanud, on aeg leida oma start-up’ile investorid. See võib toimuda mitmes etapis, kusjuures nutikas on teha esimeste investoritega kokkulepe, et nad aitavad järgmiste leidmisele kaasa. Uutele investoritele on see n-ö garantiiks, et teie start-up’i tasub tõesti investeerida, samuti näitab see olemasolevate investorite usku teisse. EstBAN on Eesti äriinglite assotsiatsioon, mis korraldab igakuiselt üritusi, kus start-up’id saavad oma ideid tutvustada ning investoreid otsida.

Investorid küsivad teilt tõenäoliselt järgmisi küsimusi, nii et olge valmis vastama:

  • Kas lahendus on skaleeritav teistele turgudele?
  • Kellest koosneb teie meeskond? Tugev meeskond suudab ka kehva ideega midagi teha, nii et teie tiimi taust (mida need inimesed on varem teinud ja mil määral nad sellele ettevõtmisele pühenduvad) on väga oluline. Samuti näitab julgus end 100% start-up’ile pühendada teie valmisolekut edu nimel riske võtta.
  • Milline on plaan maailma vallutamiseks? Halb plaan on ka parem kui selle puudumine. Plaanid võivad vahel küll ebaõnnestuda, ent teil peab olema oma arusaam nii parematest kui ka kehvematest lahendustest.
  • Mis on teie eelarve? Milline on turuprognoos ja kui palju te kavatsete ettevõtmisega tulu teenida?
  • Kui suur on turg, kus te võiksite tulu teenida?

Start-up’i tehes elate pidevalt justkui Ameerika mägedel – tõusud ja mõõnad vahetuvad kiiresti. Ent pidage meeles, et iga ei viib teid lähemale vastusele jah ning iga ebaõnnestumine on õppetund, mis näitab, mida saaks teinekord veel paremini teha.

Allikas:  SEB Pank
Märksõnad:

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll