1. Kingitus/annetus on
- ilma vastusoorituseta tehing, mis antakse üle tasuta ning on mitterahaline/rahaline;
- võib olla sihtotstarbeline/lisatingimustega;
- omab tarbimisväärtust;
- on rahaliselt hinnatav ja tegemist on saaja tuluga;
- saadud Eestist või välismaalt.
Kingituste ja annetuste maksustamisel ei maksustata tegija kulu, vaid saaja tulu. See tähendab, et maksustatakse hüve, mida saaja saab. On oluline, mida teisele isikule antud kingituse /annetuse eest vastu saadakse ja kui andja ei saa vastu ei vara, teenust ega varaliselt hinnatavat hüve, siis on tegemist kingituse/annetusega.
Näiteks mittetulundusühing saab äriühingult tasuta mööbli (õiglane väärtus); advokaadibüroo annetab mittetulundusühingule 2000 eurot.
2. Toetus on eraldis, mis on antud tegevuste elluviimiseks ja on sihtotstarbeline/mittesihtotstarbelne ning rahaline/mitterahaline.
Näiteks metsamaaparandustööde toetus, sporditegevuse toetus, tegevus- ja projektitoetus, välisriikide riigi- või kohaliku omavalitsuste asutuste toetused.
3. Liikme- ja sisseastumismaksud
Sisseastumismaks/liitumistasu on ühekordne tasu, mis makstakse ühingu liikmeks astumise korral. Liikmemaks/tasu võib olla igakuine või iga-aastane. Tasutakse selleks, et tagada liikmeks olemise staatus. Liikmemaksud ja sisseastumise maksud on kehtestatud ühingute põhikirjaga.
Näiteks võimaldab spordiklubi liikmeks olemine liikmetel soodsamatel tingimustel osaleda treeningutel.
Liikmemaksuks ei loeta õppemaksu ega tasusid treeningute eest.
4. Majandustegevusest saadud tulud
Majandustegevusest saadud tuluna näidatakse tulu toodete, kaupade või teenuste müügist ja vahendamisest. Kinnis- või vallasvara või selle osa üürile või rendile andmisest saadud üüri- või renditulu või tulu asja piiratud asjaõigusega koormamise eest, nagu tulu hoonestusõiguse seadmise või kinnisasja ostueesõigusega, kasutusvaldusega või servituudiga koormamise eest, saadud litsentsitasu.
Näiteks korraldab spordiklubi tasulisi treeninguid. Sponsorlusest saadud tulu puhul on tegemist majandustegevusest saadud tuluga, sest sponsorlus seisneb raha või teenuse andmises ehk vastusooritusega.
Näiteks antakse raha ürituse või ettevõtmise läbiviimiseks kindla vastuteene eest (näiteks reklaam).