Värske Euroopa Kohtu otsuse põhjal ei olnud Tallinnas aastatel 2010–2011 kehtinud müügimaks kooskõlas aktsiisidirektiiviga ning müügimaksu kogumine aktsiisikaupade müügilt ei olnud õiguspärane.
Kohtuotsuses C-553/13 võttis Euroopa Kohus seisukoha küsimuses, kas müügimaksu kogumine ühistranspordi rahastamiseks on kooskõlas Euroopa Liidu aktsiisidirektiiviga. Nimelt lubab aktsiisidirektiiv maksustada aktsiisikaupa lisaks aktsiisile veel muu kaudse maksuga üksnes erandjuhul, kui sellisel maksustamisel on mõni erieesmärk. Värskest otsusest aga selgub, et ühistranspordi korraldamise finantseerimine ei ole selliseks aktsiisidirektiiviga kooskõlas olevaks erieesmärgiks.
Kohus rõhutas, et asjakohane erieesmärk täiendava kaudse maksu kehtestamiseks oleks üksnes selline, mis lähtub muudest huvidest kui puhtalt kohaliku omavalitsuse eelarve täitmine. Igal maksul on tingimata eelarveline eesmärk ning täiendav kaudne maks võiks olla õiguspärane üksnes juhul, kui sellise maksu põhiülesanne on vähendada teatud kaupade tarbimist.
Euroopa Kohus märkis, et ühistranspordi korraldamine on maksu saajaks oleva kohaliku omavalitsuse kohustus, mida tuleb täita sõltumata täiendava kaudse maksu olemasolust. Müügimaksu kogumine linnal lasuvate üldiste kulude katteks ei vasta aga aktsiisidirektiivi eesmärgile ning ei ole seega lubatud.
Siiski tuleb märkida, et kohtuasi puudutab müügimaksu üksnes aktsiisikaupade osas ning muudes siseriiklikes kohtutes vaidluse all olevates küsimustes Euroopa Kohus Tallinna linnas kehtinud müügimaksu õiguspärasust ei analüüsinud.