Valesti deklareeritud maksud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Küsimus: kui tööandja on 2017. aasta eest maksud valesti deklareerinud ja maksnud, mida sel juhul töötaja tegema peab?

Vastab maksu- ja tolliameti spetsialist 

Kui tööandja pole palgaväljamaksete pealt makse õieti deklareerinud, siis tuleb tööandjal esitatud deklaratsioonid parandada. Seega, tasub see kõigepealt üle uurida tööandjalt. Kui maksuarvutus on vale olnud töötaja enda tõttu, näiteks on töötaja andnud mitmele tööandjale maksuvaba tulu arvestamise avalduse ja sellest lähtuvalt on tulumaksu tasutud ettenähtust vähem – tööandja deklaratsioone parandama ei pea ning töötajal endal tuleb tuludeklaratsiooni esitamisel tulumaksu juurde maksta. Alates 2015. aastast arvutab tööandja maksukohustused maksuhaldur ning kui tööandja on algandmed õigesti esitanud, ei saa tekkida olukorda, kus maksud on arvutatud valesti.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll