Kui töötajaga juhtus tööl õnnetus

Küsimus: tööl olles töötaja kukkus ja väänas jala välja. Jalale oli valus toetuda ning perearst saatis ta haiguslehele. Õnnetusest on möödas juba nädal, aga tööandja ei ole töötajaga ühendust võtnud. Kas töötaja peab ise midagi tegema?

Vastab Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Piret Kaljula:

Töötaja peab tööandjale tööl juhtunud õnnetusest teada andma, samuti ka sellest, et ta on õnnetuse tõttu töövõimetuslehel. Kui õnnetust juhtus pealt nägema kolleeg, peab temagi tööandjat teavitama.

Arst peab viivitamatult teavitama tööinspektsiooni raskest või surmaga lõppenud tööõnnetusest, samuti sellest, kui ta määras töötajale tööõnnetuse tagajärjel ajutise töövõimetuse. Mõistagi peab tööõnnetusse sattunud töötaja arstile esmalt ütlema, et ta sai viga tööd tehes. Tööinspektsioon annab laekunud infost omakorda teada tööandjale.

Tööandja ei pea ootama jääma tööinspektsiooni teavitust, vaid tööõnnetuse asjaolude ja põhjuste uurimist tuleb alustada viivitamata ehk siis, kui ta sai õnnetuse toimumisest teada (näiteks pealtnägijatelt saadud info põhjal).

Kui töötaja pole tööandjale ütelnud, et on tööõnnetuse tõttu töövõimetuslehel, siis tuleb seda esimesel võimalusel teha. Soovitame teavitada näiteks e-kirja teel, et töötaja saaks hilisemalt vajadusel teavitamist tõendada. Kümne tööpäeva jooksul peab tööandja juhtunut uurima, sh üldjuhul küsima ka kannatanu selgitusi. Uurimise käigus peab tööandja jõudma selgusele, kas tegemist oli tööõnnetusega või mitte.

Kui uurimise käigus selgub, et tegemist ei olnud tööõnnetusega, lõpetab tööandja uurimise ja koostab akti, milles kirjeldab õnnetusjuhtumi asjaolusid ja esitab uurimise lõpetamise põhjuse. Akti allkirjastavad tööandja esindaja ja töökeskkonnavolinik, tema puudumisel töötajate usaldusisik. Tööandja esitab akti tööinspektsioonile ja kannatanule või tema huvide kaitsjale kolme tööpäeva jooksul pärast õnnetusjuhtumi uurimise lõpetamist.

Kui tegemist oli tööõnnetusega, siis tuleb uurida kõiki tööõnnetusi, et selgitada välja asjaolud ja põhjused vältimaks sarnase juhtumi kordumist. Tööõnnetuse uurimises osaleb hääleõigusega töökeskkonnavolinik, tema puudumisel töötajate usaldusisik. Uurimise läbiviimiseks on tööandjal aega kümme tööpäeva. Peale uurimise lõpetamist koostab tööandja vormikohase tööõnnetuse raporti, mille esitab kolme tööpäeva jooksul tööinspektsioonile ja kannatanule või tema huvide kaitsjale.

Allikas:  Tööelu

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll