Valitsus kiitis heaks ja saadab parlamendile eelnõu, mis näeb ette ajapõhise teekasutustasu kehtestamise avalikel teedel üle 3,5 tonnise täismassiga veoautodele.
Eelnõu kohaselt sõltub teekasutustasu määr veoauto ja selle haagise täismassi ja telgede arvu summast ning veoauto heitgaasiklassist. Kuna teekasutustasu määr sõltub ka veoauto heitgaasiklassist on teekasutustasu rakendamise kaasnevaks mõjuks nihkumine vähem saastavate veoautode suunas, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.
Kuigi algselt plaanis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teekasutustasu kehtestamist veoautodele täismassiga üle 12 tonni, ei toetanud seda kava Euroopa Komisjon. Samuti pooldasid konkurentsimoonutuste vältimiseks tasu kehtestamist juba alates 3,5-tonnisest massist mitmed huvigrupid.
Teekasutustasu puhul on 3,5-12-tonnise veoauto teekasutustasu aastaseks määraks arvestatud keskmiselt 500 eurot ning üle 12 tonnise veoauto aastaseks määraks 1000 eurot. Teekasutustasu päevane määr jääb vahemikku 9-12 eurot. Tasumäärade suurus sõltub peale täismassi ka sõiduki telgede arvust ja heitgaasiklassist. Lisaks aastasele ja päevasele tasumäärale on võimalik teekasutustasu õigus osta nädalaks, kuuks ja kvartaliks.
Maksust jõuaks riigikassasse prognoosi kohaselt ligikaudu 17 miljonit eurot aastas. Samas võib reaalne laekumine sellest MKM-i hinnangul oluliselt erineda, sest on raske prognoosida teekasutustasu laekumise määra, välismaiste veoautode arvu, päeva ja aastapiletite ostjate osakaalu ja veoautode tegelikku heitgaasiklassi.
Veoautode teekasutustasu on plaanis rakendada alates 1. jaanuarist 2018. Teekasutustasust laekuvad tulud on plaanis eraldada transporditaristu hoiuks.