Isegi üks salasigaret on liiga palju

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Maksu- ja tolliamet alustab sel nädalal koostöös tubakatootjatega taas salatubakavastase kampaaniaga. Tallinnas ja Ida-Virumaa linnades olevad plakatid sõnumiga "Isegi üks on liiga palju" on jätk selle aasta kevadel ja suvel läbiviidud kampaaniale "Ostad salasigarette, toetad kuritegevust".

Seekord on kampaania visuaal üles ehitatud doominoefektile, kus üksainus salasigaretipakk lükkab käima pika kuritegeliku ahela, mille tulemusena väheneb turvalisus meie ja meie lähedaste ümber, ning mis suunab maksuraha kriminaalsete võrgustike kätte. Doominoefekti ilmestavad sotsiaalsele vastutustundele rõhuvad sõnumid "Sinu pere turvalisus on ohus! Salasigaretiäri toetab organiseeritud kuritegevust!" ja "Salasigaretid on kättesaadavad ka lastele. Lapsi värvatakse edasimüüjateks omaealistele".

Maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Koidu sõnul on kampaania sõnumite eesmärk kõnetada nii salasigaretipaki ostjat kui ka tema lähedast – perekonda, naabrit, kolleegi.
 
"Selle aasta alguses läbiviidud kampaania tulemused andsid meile selge tagasiside, et kui salasigareti müüja või tarbija on sageli oma valiku juba teinud, siis ei ole sellega rahul teda ümbritsevad inimesed. Kampaania "Ostad salasigarette, toetad kuritegevust“ algusetapis kasvas meile laekunud vihjete arv salasigareti müügipunktide kohta mitmekordselt. See on meie jaoks signaal, et inimesed mõistavad hästi, et naabrimehe müüdavad salasigaretid on otseses seoses nende enda turvalisusega," selgitas Koidu.
 
Koidu lisas, et salasigarettide puhul on oluline ka asjaolu, et kui Eestis tohib müüa vaid niinimetatud isekustuvaid sigarette, siis salasigarettide puhul isekustuvusele garantii puudub. "See tähendab, et naabrimehed, kes salasigaretti suitsetades diivanil magama jäävad, mõjutavad meie kõigi turvalisust."
 
Salasigarettide vastast kampaaniat viib maksu- ja tolliamet läbi koostöös Philip Morris Eesti OÜ ja Tubakatootjate Eesti Assotsiatsiooniga. "Isegi üks on liiga palju" kampaania kontseptsioon on tellitud Suurbritannia reklaamiagentuurilt ning samasugused visuaalid saavad olema nähtavad ka Lätis ja Leedus.

Philip Morris Eesti korporatiivsuhete juht Maris Leemets hindab kõrgelt sellist koostööd, kus ollakse ühise eesmärgi nimel üle konkurendisuhetest või era- ja avaliku sektori piiridest:
 
"Salasigaretiäri on organiseeritud kuritegevuse tuluallikas, ohustades kogu ühiskonna turvalisust, rääkimata riigi vähenenud maksutulust ja ausate ettevõtjate kahjustamisest. Salasigarettide vastase kampaania eesmärk on suurendada inimeste teadlikkust salasigaretiäri tõsistest tagajärgedest. Philip Morris Eesti soovib aidata salakaubandust tõkestada ja meil on hea meel selles valdkonnas maksu- ja tolliametiga koostööd teha," selgitab Leemets.

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll