Üha sagedamini leiame end mõnes e-poes ringi vaatamas ning kaupu ostukorvi lisamas. E-poest ostmine võib olla lihtne ja mugav, kuid siin on ka teatud ohte, mida tuleks endale teadvustada.
E-poes ostude tegemisel:
- tee kindlaks, kas tellid kauba juriidiliselt- või eraisikult. Eraisikult tellides ei laiene tarbijate õigused (pretensiooni esitamise õigus, 14-päevane taganemisõigus, õigus pöörduda tarbijavaidluste komisjoni);
- tutvu veebilehel oleva teabega. Veebilehel peab olema teave ettevõtja nimest ja kontaktandmetest. Samuti info kauba tellimise, kättetoimetamise, kauba tagastamise tingimuste, pretensiooni esitamise ja vaidluste lahendamise kohta;
- ole teadlik, et juriidiliselt isikult tellides kehtib 14-päevane taganemisõigus;
- tea, et kauba tagastamisega seotud kulud pead tasuma vaid juhul, kui Sind on sellest enne lepingu sõlmimist teavitatud;
- tea, et taganemisõigus ei laiene kõigile kaupadele (nt kiiresti riknevad kaubad, hügieenitarbed, individuaalse soovi alusel valmistatud esemed);
- maksa turvaliselt. Tasu võimalusel kauba eest kullerile või kauba kättesaamisel pakiautomaadis/postkontoris. Kohesel maksmisel on mõistlik eelistada krediitkaarti, sest ebaausa kaupleja korral võib nii olla lihtsam raha panga abil tagasi saada;
- tutvu kauba tellimis- ja tagastamistingimustega. Vajadusel küsi kauplejalt lisainformatsiooni;
- veendu kaupleja usaldusvääruses. Loe klientide tagasisidet ning tutvu ka TTJA veebilehel oleva nn musta nimekirjaga, kuhu kantakse kohustusi mittetäitnud ettevõtjad;
- uuri, millise riigi seadusandlus kohaldub, kui tegemist on välismaise e-poega. Riigiti võib tarbijate õigustes olla erisusi;
- ole teadlik, et vaidluse tekkimisel saad pöörduda tarbijavaidluste komisjoni. Kaupleja osas tekkinud kaebuse lahendamiseks võid kasutada ka ODR platvormi.
Pea eelnev e-poest ostmisel meeles ning soorita oma ostud targalt ja teadlikult!
Allikas:
tallinn.ee