Uus firmaautode maksustamise idee ei arvesta elektriautodega

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Riigikogu keskkonnakomisjoni esimehe Rainer Vakra sõnul on rahandusministeeriumi plaan maksustada firmaautosid lähtuvalt auto võimsusest täiesti vale, kuna jätab tähelepanuta elektriautod.

"Auto võimsus on täiesti vale asi, mille põhjal maksu arvutada – lihtsaim näide on hübriid- ja elektriautod. Selle asemel tuleks arvestada heitgaase ja kahju keskkonnale," ütles Vakra sotsiaalmeedias ja tõi näitena välja elektriauto Tesla Model S-i, mille võimsus algab 250 kilovatist ja liigitub seega rohkem maksustavate autode alla.

Lisaks toob Vakra välja, et talle jääb arusaamatuks ministeeriumi plaan maksustada vähemalt viis aastat vanu autosid 0,75 koefitsiendi alusel. "Loogika kohaselt peaks vanem auto olema suurema maksuga, sest saastab rohkem ja on liikluses ohtlikum jne. Tänases plaanis tundub see olevat hoopis vastupidi. Tooge välismaalt vanad rondid kõik siia ja siis maksate vähem makse," ütles ta.

"Ei ole ju loogiline, et vana ja suure mootoriga sõiduk maksab vähem kui mõni uus ja neljandiku võrra nõrgema mootoriga. Muuseas, kehtib ka riigikogu liikmete kohta. Et maksu eesmärk peaks olema suunav keskkonnahoiule," lisas Vakra.

Rahandusminister Sven Sester soovib uue plaani kohaselt siduda tööandja auto eratarbeks kasutamisest tulenevad maksud auto võimsusega ning loobuda nii äritegevuses kui eraotstarbel kasutatavate autode sõidupäevikute nõudest.

Allikas:  BNS

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll