Riigiportaalil www.eesti.ee on uuem ettevõtjatele suunatud keskkond, kuhu on koondatud ettevõtte oluline info ning enim kasutatavad teenused.
Ettevõtjale mõeldud veebileht ja iseteenindus on eesti.ee osa, mis lisaks eraisiku vaatele koondab kokku kõik olulise info ja teenused, mida ettevõtja riigiga asjaajamiseks vajab – alates ettevõtte asutamiseks vajaminevast materjalist kuni teenusteni, mida kasutavad ettevõtete raamatupidajad igapäevaselt selleks, et tagada ettevõtte toimimine.
Riigiportaal on ainus keskkond, kus praegu edastatakse töövõimetuslehti ehk niinimetatud haiguslehti ning see teenus on ka kasutamise statistikas kõige kõrgemal kohal. Veel kasutavad ettevõtjad ja ettevõtete töötajad lehte peaasjalikult ettevõtte ja isikute andmete päringuteks, puhkusetasu ja keskmise töötasu hüvitamise taotluste tegemiseks, notariaalsete dokumentide ning liikluskindlustuse ajaloo ja andmete kontrollimiseks.
Kokku on ettevõtjatele mõeldud keskkonnas 30 teenust, millest viisteist kõige populaarsemat on üle viidud uuenenud sinisesse portaali. Ülejäänud teenused kolitakse uuenenud portaali kahe nädala jooksul ehk 13. detsembriks. Lõplikult sulgeb RIA vana ettevõtja lehe ja ühes sellega rohelise portaali kasutajatele 19. detsembril, pärast mida on kogu riigiportaal ühtses ja uuenenud keskkonnas www.eesti.ee.
Kui eesti.ee kasutaja logib ennast sisse ettevõtja iseteenindusse, avaneb talle uus töölaud, kuhu on koondunud ettevõtte põhilised äriandmed, näiteks nimi, registrikood ja tegevusala kood, samuti enim kasutatavad e-teenused ja ettevõtte kohustused, sealhulgas suunav info majandusaastaaruande, käibedeklaratsiooni ja aruannete esitamise kohta.
Pärast kõikide teenuste üleviimist uuemasse keskkonda detsembri keskel, täieneb ettevõtja iseteenindus ka andmekaardiga, kus on kirjas viited põhilistele ettevõtjale mõeldud tegevustele ja infole riigis, teiste hulgas kohustused, rahastusvõimalused, statistika ning võrgustiku andmed välisturgudele suundujatele. Nii andmekaarti kui ka töölauda arendatakse järjest proaktiivsemaks nii ettevõtjale kui eraisikule. Kui praegu on töölaual universaalne info selle kohta, et ettevõte peab esitama majandusaastaaruande, siis lähitulevikus annab keskkond juba ettevõtjale personaalse info, teavitades ettevõtjat lähtuvalt temast endast.
Riigiportaali juhi Kaisi Udumäe sõnul on eesti.ee oluline keskpunkt teenustele ja infole, mida on inimestel riigiga suhtlemiseks ja asjaajamiseks vaja. “Eraisiku vaates saab iga portaali kasutaja vaadata enda kohta olulist infot näiteks dokumentide, pere, erinevate hüvitiste, tervise ning oma retseptide kohta. Kindlasti tasub aga hoolitseda selle eest, et portaalis olevad isikuandmed ja kontaktid, sealhulgas e-posti aadress, oleksid ajakohased ehk uuendatud, sest vaid nii jõuavad riiklikku postkasti vahendusel teated inimeseni.”
Eesti.ee arendustele viidates märkis Udumäe, et praeguseks on portaalil ühekordse sisselogimise võimekus, mille kasutamisel piisab riigiteenuste iseteenindustes ringi liikudes vaid ühest autentimisest. “Kasutajani jõuab see läbi abiellumise sündmusteenuse juba uue aasta alguses, kui eesti.ee-st on võimalik ühekordse autentimisega liikuda rahvastikuregistrisse abiellumise avaldust tegema, kuna rahvastikuregister on samuti enda teenusesse selle võimekuse loonud. Samuti on eesti.ee tiimil käsil riikliku postkasti analüüs, et saada ülevaade põhilistest probleemkohtadest, kasutajate vajadustest ning panna paika postkasti täpsem roll.”
Riigiportaali eesti.ee keskkonnal on aastas ligi 10 miljonit külastust ning läbi riikliku postkasti edastavad riigiasutused inimesteni üle miljoni teavituse aastas. Kokku on lehel 85 erinevat teenust ning 450 infoartiklit, mis suunavad inimesed õige asutuse või teenuse juurde.
Riigiportaali eesti.ee keskkonna uuendamisel on RIA-le abiks olnud ettevõtted Fujitsu, Nortal, Trinidad Wiseman ja Srini. Tööde kogumaksumus on ligi 1,2 miljonit eurot ning seda rahastust on toetanud Eesti riik, Euroopa taaste- ja vastupidavusrahastu ning regionaalarengu fondid.