Maksu- ja Tolliameti teenindustegevus keskendus aasta esimesel poolel füüsilise isiku tulude deklareerimisele, jätkuvalt kõrged on nii e-maksuameti kui e-tolli kasutamise aktiivsus.
Sel aastal esitas oma tuludeklaratsiooni läbi e-maksuameti 76 protsenti tuludeklareerijatest, eelmisel ja üleeelmisel aastal olid vastavad protsendid 59 ja 35. Maksu- ja Tolliameti maksude osakonna juhataja Dmitri Jegorovi sõnul prognoosis amet selle aasta e-protsendiks 70. “Tulemus, mis isegi ületas selle numbri oli ka ametile väga positiivne üllatus. Meie hinnangul on kasvu taga ka e-maksuametisse venekeelse tõlke lisamine,” ütles Jegorov.
Juunikuu lõpuks kasvas e- maksuameti kasutamise aktiivsus ka käibemaksudeklaratsioonide ja tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonide osas, läbi e-maksuameti esitati vastavalt 83 protsenti ja 77 protsenti deklaratsioonidest. Ekspordi-, impordi- ja transiidideklaratsioonidest esitati elektroonselt 58 protsenti, transiidi deklaratsioonidest esitatakse ametile elektroonselt juba 99,6 protsenti. Vastavalt Euroopa Liidu määrusele on ettevõtetel alates 1. juulist transiidi deklareerimisel kohustus andmed tollile edastada elektrooniliselt. Eestis saab seda teha läbi e-transiidi.
Maksu- ja Tolliameti peadirektori asetäitja Avo Rõõmussaare sõnul on e-deklareerimiste protsendi jätkuv suurenemine kõikide deklaratsioonide osas äärmiselt positiivne. “Ühest küljest aitab see kokku hoida kliendi aja- ja rahalist ressurssi ning teisest küljest vähendada ameti halduskoormust ning suunata tehnilisest tööst vabanenud ametnik maksude sisuliste küsimuste lahendamisele, ” ütles Rõõmussaar.
Maksu- ja Tolliametile esitati 2004. aasta eest kokku ligi 465 tuhat tuludeklaratsiooni, mille alusel kuulus tagastamisele 991 miljonit krooni. 1. juuli seisuga on amet tagastanud 946 miljonit krooni tulumaksu enam kui 372 tuhandele maksumaksjale. Sel aastal ületasid tagastused möödunud aasta summat pea 200 miljoni krooniga. Esitatud deklaratsioonide arv suurenes võrreldes möödunud aastaga 34 tuhande deklaratsiooni võrra.
Ligi 90 protsendile klientidest, kes deklareerisid oma tulusid läbi e-maksuameti, tagastas Maksu- ja Tolliamet enammakstud tulumaksu viie tööpäeva jooksul.
Maksu- ja Tolliameti infotelefonidele tuli I poolaastal 87 000 kõnet. Märtsis käivitati lisaks infotelefonile 1811 ka seerianumbrite süsteemiga kontaktkeskus. Enim küsisid kliendid füüsiliste isikute maksustamise kohta ligi 9000 kõnega ning maamaksu ja raskeveokimaksu kohta, seda ligi 10 000 kõnega. Saab öelda, et infotelefoni teenuse kvaliteet on paranenud: ooteajad kliendile olid tunduvalt lühemad, loobutud kõnede protsent on samuti langenud.
Aasta esimesel poolel viidi Maksu- ja Tolliameti töötajate poolt läbi kokku 135 kliendikoolitust, nendest 118 olid maksualased ja 17 tollialased. Kokku koolitati aasta esimese kuue kuu jooksul 3600 klienti. Peamised tutvustatud teemad olid käibemaks, tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonide täitmine ja muudatused seadusandluses, tolliteemadest olid aktuaalsed aktsiisiseadus ja tollitariifistik.
2005. aasta esimese kuue kuuga laekus riigieelarvesse 20,7 miljardit krooni ehk 48,2 protsenti planeeritavast maksulaekumisest. See on 17 protsenti ehk 3 miljardit krooni rohkem kui 2004. aasta I poolaastal. Parima laekumisega kuu oli juunikuu, kus laekus 4,1 miljardit krooni riigieelarve maksutulu, see on ka läbi aegade kõige suurema laekumisega kuu.
Juba teist aastat võtab Maksu- ja Tolliamet osa märtsikuus toimuvast Hea Teeninduse Kuu kampaaniast, mille raames omistati maksuhaldurile hea klienditeenidusettevõtte tunnistus ” Kliendid kiidavad 2005″. Hea teeninduse osas märkisid kliendid positiivselt ära nii Maksu- ja Tolliametit tervikuna, kui ka Põhja maksukeskust.
Käesoleva aasta juunis As Faktumi poolt läbiviidud usaldusväärsuse uuringu kohaselt on Maksu- ja Tolliameti usaldusväärsus 72 protsenti, seda nii Eestis elavate eestlaste kui ka mitte-eestlaste hulgas.