Autode registreerimistasu tuleb kas heitmete või võimsuse baasil

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Riik hakkab sõidukite registreerimistasu koguma võimalusel süsinikdioksiidi heitmenäitajatelt, samas kui vanematelt autodelt arvestab riik tasu mootori võimsuse baasil.

"Mootorsõidukite registreerimise tasu tuleb kõikidele sõidukitele, välja arvatud enam kui 3 500 kilogrammise massiga veokid, bussid ja traktorid," rääkis rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsler Dmitri Jegorov pressibriifingul.

Seda hakkab riik arvestama riigilõivu diferentseerides ning see puudutab kõiki registreerimisi ja ka omanikuvahetusi. Algsete uue võimuliidu plaanidega võrreldes on baas laiem, ent seeläbi on ka määrad madalamad, rääkis Jegorov.

Kui autod viiakse mõnda teise Euroopa Liidu (EL) liikmesriiki, siis võib Eesti olla osaliselt kohustatud tagastama süsinikdioksiidi eest makstud kõrgemat komponenti. Samuti saab lõivu tagasi taotleda sõiduki lammutamisel.

"Üks põhjuseid muudatuste tegemiseks on asjaolu, et EL-i eesmärk on saavutada süsinikdioksiidi heitmed tasemel 95 grammi kilomeetri kohta, samas kui Eestis on keskmine tase 174 grammi kilomeetrist," rääkis rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna juhataja Sven Kirsipuu.

"Osaliselt on CO2-põhise maksustamise probleem see, et osal autodest see näitaja lihtsalt puudub passis. Kui näitaja puudub, maksustatakse kilovatipõhiselt. See on olemas ligikaudu pooltel, nii et pooltel lähtub see CO2-st ja pooltel kilovattidest," sõnas Kirsipuu.

"Järelturutehinguid on aastas ligikaudu 121 000 ning tüüpiline registrist kustutamise vanus on ligikaudu 20 aastat. Praegu tehakse enim järelturutehinguid peamiselt 2007. ja 2008. aasta väljalaskega sõidukitega," märkis ta.

Sõiduki registreerimise eest võetava riigilõivumäära suuruse arvutamise kord. Riigilõivu põhisumma on 130 eurot:

Süsinikdioksiidi heitmenäitaja (g/km) Heitmenäitaja puudumisel mootori võimsus (kW) Põhisummale lisatav riigilõivumäär (EUR)
1–150 Kuni 42 20
51–60 43–50 24
61–70 51–58 28
71–80 59–67 32
81–90 68–75 36
91–100 76–83 58
101–110 84–92 98
111–120 93–100 138
121–130 101–108 178
131–140 109–117 218
141–150 118–125 258
151–160 126–133 298
161–170 134–142 318
171–180 143–150 338
181–190 151–158 358
191–200 159–167 378
201–210 168–175 398
211–220 176–183 418
221–230 184–192 438
231–240 193–200 458
241–250 201–208 478
251–260 209–217 498
261–270 218–225 518
271–280 226–233 538
281–290 234–242 558
291–300 243–250 578

 

Elektriauto registreerimise eest tuleb tulevikus tasuda
vaid 130 eurot 

Uue valitsuse kehtestatav süsinikdioksiidi heitmete või mootori võimsuse põhine muutuv sõidukite registreerimistasu ei puuduta elektriautosid, mille registreerimise eest tuleb tasuda vaid baasmäär 130 eurot.

"Elektriautode süsihappegaasi heited on null, seega tuleb tasuks baasmäär," rääkis rahandusministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov BNS-ile. See tähendab, et säärase sõiduki eest tuleb riigilõivu tasuda 130 eurot.

Uus võimuliit kehtestab diferentseeritud mootorsõidukite registreerimise tasu kõikidele sõidukitele, välja arvatud enam kui 3 500 kilogrammise massiga veokid, bussid ja traktorid. Seda hakkab riik arvestama riigilõivu diferentseerides ning see puudutab kõiki registreerimisi ja ka omanikuvahetusi.

Kui sõiduki dokumentides süsinikdioksiidi näitajat ei ole, arvutab riik tasumäära mootori võimsuse baasilt, niimoodi et asendusnäitaja on võimsus kilovattides, mis korrutatakse koefitsiendiga 1,2.

Allikas:  BNS

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll